Updated on mai 10, 2017 Primăria Cluj a pornit o discuție privind construcția unui metrou care ar trebui să reducă blocajele din trafic. Proiectul este desființat de preşedintele Ordinului Arhitecţilor din România.
„Mi se pare o utopie nefundamentată. Este rodul unei disperări de a nu găsi soluţii, soluţii despre care s-a discutat de peste un deceniu, când era de anticipat dezvoltarea Clujului şi nevoia de mobilitate foarte bună.
Clujul nu se potriveşte fizic, geografic, are o configuraţie colinară, este pe o vale, dar zonele de locuit sunt pe dealuri. Structura sa nu conduce către posibilitatea de a folosi acest tip de echipament, metroul.
Nu se potriveşte nici ca dimensiune urbană; numărul de locuitori, densităţile, volumele de trafic, ceea ce justifică un metrou ca rentabilitate nici nu seamănă cu ce avem.
Uitaţi-vă la oraşele care şi-au dezvoltat metroul şi uitaţi-vă că dezvoltarea de reţele consistente a durat o sută şi ceva de ani în oraşele pe care le cunoaştem în Europa.
E Jules Verne, dar nu un Jules Verne care a anticipat viitorul, ci un Jules Verne care ţi-a scris o poveste ca să ai ce citi”, a spus Şerban Ţigănaş, preşedintele Ordinului Arhitecţilor din România citat de Ziua de Cluj.
Dacă nu se poate metrou, atunci cum se poate fluidiza traficul?