Metrou la Cluj? Proiectul desființat de preşedintele Ordinului Arhitecţilor din România. „Clujul nu se potriveşte fizic, geografic, are o configuraţie colinară, este pe o vale, dar zonele de locuit sunt pe dealuri”

Updated on mai 10, 2017 Primăria Cluj a pornit o discuție privind construcția unui metrou care ar trebui să reducă blocajele din trafic. Proiectul este desființat de preşedintele Ordinului Arhitecţilor din România.

„Mi se pare o utopie nefundamentată. Este rodul unei disperări de a nu găsi soluţii, soluţii despre care s-a discutat de peste un deceniu, când era de anticipat dezvoltarea Clujului şi nevoia de mobilitate foarte bună.

Metrou la Cluj? Proiectul desființat de preşedintele Ordinului Arhitecţilor din România. „Clujul nu se potriveşte fizic, geografic, are o configuraţie colinară, este pe o vale, dar zonele de locuit sunt pe dealuri” 1

Clujul nu se potriveşte fizic, geografic, are o configuraţie colinară, este pe o vale, dar zonele de locuit sunt pe dealuri. Structura sa nu conduce către posibilitatea de a folosi acest tip de echipament, metroul.

Nu se potriveşte nici ca dimensiune urbană; numărul de locuitori, densităţile, volumele de trafic, ceea ce justifică un metrou ca rentabilitate nici nu seamănă cu ce avem.

Uitaţi-vă la oraşele care şi-au dezvoltat metroul şi uitaţi-vă că dezvoltarea de reţele consistente a durat o sută şi ceva de ani în oraşele pe care le cunoaştem în Europa.

E Jules Verne, dar nu un Jules Verne care a anticipat viitorul, ci un Jules Verne care ţi-a scris o poveste ca să ai ce citi”, a spus Şerban Ţigănaş, preşedintele Ordinului Arhitecţilor din România citat de Ziua de Cluj.

Metrou la Cluj? Proiectul desființat de preşedintele Ordinului Arhitecţilor din România. „Clujul nu se potriveşte fizic, geografic, are o configuraţie colinară, este pe o vale, dar zonele de locuit sunt pe dealuri” 2

Dacă nu se poate metrou, atunci cum se poate fluidiza traficul?

error: Content is protected !!