Aeroportul Cluj vs Aeroportul Târgu Mureș. Ambițioși, vor să ne bată. Vezi planul vecinilor:

Updated on ianuarie 27, 2017 Deranj mare la Târgu Mureș după ce Wizz Air s-a retras când au descoperit că autoritățile județene au mințit în privința capacității pistei de aterizare. Acum și-au propus să bată Clujul iar pentru asta au nevoie de o pistă mai mare.

Grupul Save Transylvania Airport a distribuit materiale la toți consilierii județeni prezenți la ultima ședință a Consiliului Județean Mureș referitoare la situația aeroportului Transilvania din Târgu Mureș, informează punctul.ro. Grupul de inițiativă civică a reiterat ideea că PRELUNGIREA PISTEI AEROPORTULUI TRANSILVANIA este singura soluție de a rămâne în competiție cu aeroportul din Cluj Napoca.

Aeroportul Cluj vs Aeroportul Târgu Mureș. Ambițioși, vor să ne bată. Vezi planul vecinilor: 1

Grupul Save Transylvania Airport: „Iată argumentele prezentate care stau la baza prelungirii pistei de la 2000 metri până la 2500 metri. Măsura exactă a prelungirii trebuie determinată prin analiză cost-beneficiu. Fără prelungire, chiar dacă și-ar recondiționa pista actuală, aeroportul din Târgu Mureș ar rămâne și mai mult în urma celui din Cluj Napoca, se spune în enunțul formulat.

1.)Acum Aeroportul ”Transilvania” nu poate primi aeronavele WizzAir, BlueAir, RyanAir, Tarom, etc
2.)Pasagerii din zona județului Mureș, care până acum foloseau Aeroportul ”Transilvania” folosesc Aeroportul “Avram Iancu” din Cluj Napoca

3.)Concurentul direct al Aeroportului ”Transilvania” este aeroportul din Cluj Napoca
4.)Aeroportul ”Transilvania” are o pistă de 2000m, cea mai scurtă din toate aeroporturile importante din țară și din zonă (teoretic poate primi doar avioanele de până la aproximativ 90.000kg, adică A320, B737, etc.) – vezi graficele alăturate

5.)Aeroportul din Cluj Napoca are o pistă de 2100m și ar trebui să fie prelungită, dar pentru aste e nevoie de mutarea râului Someșul Mic, deci este vorba de o investiție foarte mare (aproximativ 24 milioane EUR + construirea pistei) – vezi pozele alăturate

6.)La Aeroportul ”Transilvania” toate condițiile sunt foarte bune pentru prelungirea pistei, terenul este favorabil și se află în proprietatea Consiliului Județean Mureș, deci nu este nevoie de o investiție mare

7.)Pentru a depăși calitatea și capacitatea pistei aeroportului ”Avram Iancu” din Cluj Napoca, pentru a putea primi și aeronave mai mari, este nevoie de prelungirea pistei noastre cu 500m sau 800m sau 1500m.
8.)Acum pista are lungimea de 2000m și lățimea de 45m, ceea ce este de ajuns (la limită) pentru avioanele A320, B737, dar pentru avioanele A310, A330, A340, B747, B757, B767, B777 etc, în funcție de model, este nevoie de o pistă mai lungă.

9.)Dacă am avea o pistă mai lungă, am putea primi și avioanele mai mari la Târgu Mureș, deci am putea avea mai mulți operatori aerieni, dar s-ar mări și gradul de siguranță al pistei. La Cluj Napoca primirea aeronavelor mai mari deocamdată nu este posibilă.

Prin realizarea prelungirii pistei de pe acum, împreună cu recondiționarea pistei actuale, nu se pierde timp, ci se CÂȘTIGĂ timp și bani, deoarece astfel nu este nevoie de încă o investiție, nu este nevoie de o nouă oprire a activității, nu se pierd clienți și operatori aerieni, nu este nevoie de încă un șantier, și cel mai important, Aeroportul ”Transilvania” poate să dețină avantaje față de concurenți, din momentul repornirii lui.

10)Legat de costuri:
La Brașov construirea pistei noi de 3000m * 45m a costat 30 milioane EUR, adică 1 milion EUR / 100m
La Cluj Napoca construirea pistei noi de 2100m * 60m a costat 40 milioane EUR.
La Baia Mare recondiționarea pistei și prelungirea de la 1800m la 2150m * 45m a costat 77 milioane lei.

Construirea prelungirii pistei Aeroportului ”Transilvania” cu 500m, prin care se vor putea primi și aeronavele A310, B747, B757, B767, etc și prin care crește considerabil gradul de siguranță al aeroportului:
Aproximativ 5 milioane EUR + dotări tehnice = total 5,5 milioane EUR, adică 25 milioane lei
Așadar, investiția deja aprobată, de 77 milioane de lei ar trebui mărită cu 30% până la 100 milioane lei, concluzionează Grupul de inițiativă civică mureșean”.

error: Content is protected !!