FELICITĂRI! Mihai Netea, un cercetător din Cluj, primeşte „Nobelul Olandei”. Este considerat un pionier în domeniu

Updated on iunie 13, 2016 Cercetătorul clujean Mihai Netea va primi premiul Spinoza din partea Organizaţiei pentru Cercetare Ştiinţifică din Olanda, cosiderat a fi „Nobelul Olandei”, pentru munca de cercetare pe care o face privind sistemul imunitar.

Pe lângă prestigiosul premiu, consideral „Nobelul Olandei”, Mihai Netea şi alţi trei cercetători vor primi suma de 2,5 milioane de euro, bani pe care îi pot folosi în munca lor de cercetare, care vizează domenii precum chimia, medicina şi nanofizica, informează voceatransilvaniei.ro

netea

Născut la Cluj în 1968, Mihai Netea e profesor la Radboud University Nijmegen Medical Centre din Olanda. Aici face muncă de cercetare ce vizează felul în care sistemul imunitar recunoaşte microorganismele, inclusiv ciuperca Candida albicans, cunoscută şi sub numele de candidoză.

Cercetătorul clujean a reuşit să facă descoperiri semnificative în acest domeniu şi este unul dintre primii oameni care lucrează în această sferă la nivel internaţional, fiind considerat un deschizător de drumuri în domeniu.

Absolvent, în 1993, al Facultăţii de Medicină din cadrul UMF „Iuliu Haţieganu“ Cluj-Napoca, Mihai Netea şi-a continuat studiile apoi, în perioada 1994–1998, cu un doctorat la Nijmegen, cu prof. dr. Jos van der Meer, finalizat cum laude.

După ce a fost încadrat în diverse funcţii în cadrul universităţii olandeze, a devenit, în 2008, profesor titular de medicină internă experimentală. Profesorul Netea a păstrat însă şi legătura cu medicina românească. Tot în 2008, a devenit şi visiting professor al universităţii pe care o absolvise cu 15 ani mai devreme, iar în studiile pe care le-a condus a reuşit să implice şi tineri medici din România, unii dintre ei urmând stagii de pregătire în Olanda.

În ce priveşte producţia sa ştiinţifică, în baza de date Scopus (Elsevier) figurează cu 448 de lucrări, citate în total de 14.005 ori, în 9.624 de lucrări; are un indice h de 65.

error: Content is protected !!