Cluj: „Constat cu revolta zi de zi ca statiile de autobuz au fost amplasate dupa reabilitarea strazii Horea pe pistele de biciclete si printre masinile parcate”

Updated on martie 17, 2016

Lucrările de reabilitare a străzii Horea sunt aproape gata dar clujenii nu sunt mulțumiți de rezultat. Strada are o greșeală mare de proiectare, pistele de bicicletă de pe ambele părți a străzi trec prin fața stațiilor de autobuz ceea ce duce la nemulțumiri din partea pietonilor și a bicicșiștilor.

[ads1]

„Constat cu revolta zi de zi ca statiile de autobuz au fost amplasate dupa reabilitarea strazii Horea pe pistele de biciclete si printre masinile parcate.

horea

Mi se pare periculos din toate punctele de vedere:
– pentru biciclisti, care sunt nevoiti as se strecoare printre multime, sau sa se loveasca de cineva care iese din zona acoperita a statiei (fara vizibilitate)
– pentru pietonii care asteapta, care sunt nevoiti sa stea pe pistele de biciclete, riscand sa fie lovite din neatentie.
– pentru cei care coboara din autobuz, si acestea putand fi accidentati de biciclisti”, a scris într-o reclamație pe domnuleprimar.ro clujenaul Vachter Roland.

horea 3

„E incorect si incomod:
– pentru cei cu bagaje, carucioare, oameni cu handicap, care sunt nevoiti sa traverseze 2 nivele de borduri, pista de bicicleta, parcarile cu pietre cubice, si asta daca pot sa se strecoare printre masinile parcate.
– zona ambigua de parcari, aceste statii nefiind semnalizate, doar fiind o continuare a parcarilor (cu piatra cubica), e destul de greu de apreciat de unde incepe statia de autobuz.
– nici vorba de prevederile codului rutier, precum parcarea masinilor este interzis la 25 de metri inainte si dupa statiile de autobuz. Tocmai din cauza asta autobuzele opresc pur si simplu pe banda de mers.

[ads2]

Si care ar fi solutia? Pentru mine mi se pare cea mai buna solutie folosirea statiilor de tramvai. Sunt statii care ofera siguranta in asteptare/coborare, peroanele suficient de inalte incat sa ajute urcarea/coborarea celor cu carucioare, bagaje, persoanele cu handicap. Aceste statii oricum sunt subutilizate. S-ar putea sa fie nevoie de o mica modificare a liniilor troleelor in apropierea statiilor (mutate mai spre centrul strazii), dar consider ca acesta se poate efectua foarte usor (cu suspendare, similar cum e facut si in intersectii).

Va rog foarte mult sa va ganditi la siguranta calatorilor/biciclistilor”, a mai scris clujeanul.

Advertisements
error: Content is protected !!