Amintiri din Cluj: Soprana Lia Marcus la debut. „Angajarea ei la Opera Română, ca solistă, n-ar rezulta decât un câştig real pe seama instituţiei”

Updated on martie 7, 2016 În Gazeta ilustrată din 1940 se face o descriere a momentului de debut a sopranei Lia Marcus pe scena Operei Române din Cluj. (sursa: documente.bcucluj.ro)
„Soprana Lia Marcus Dra Lia Marcus a debutat pe scena Operei Române din Cluj în „Povestirile lui Hoffmann” de Offenbach, dovedind o sensibilitate lirică şi un organ vocal dintre cele mai de preţ.

[ads1]

Partitura lui Offenbach care ascunde la fiecare măsură dificultăţi tehnice şi de interpretare serioase, nu poate fi abordată cu succes decât de solişti maturi, siguri pe emisia vocii şi mai ales pe mijloacele artistice. Dra Lia Mărcuş, însă cu toată tinereţea ei gingaşă, a dovedit din seara debutului că este făcută pentru cariera lirică.

fefe

De la vocea de aur care încântă auditoriul, până la acea vibraţie mocnită ce-i stră­bate întreaga fiinţă, dsa este o artistă adevărată, înzestrată cu darul comunicativităţii.

Ceeace nu este deloc puţin, mai ales dacă vom adăuga că dra Lia Mărcuş ne-a convins in acel debut al dsale din opereta lui Hoffman, că este pe cel mai bun drum de a-şi însuşi secretele tehnice ale cântului, având o frumoasă ţinută artistică şi multă uşurinţă în emisie.

[ads2]

Coloratura dsale este curată, de timbru nobil, sus­ ţinută de o extensiune uimitoare. Deşi în registrul mijlociu am remarcat unele nesiguranţe, dra Lia Mărcuş — odată ce va ajunge la maturitatea de vârstă necesară pentru a ne alcătui un tablou fidel despre posibilităţile unei cântăreţe — va fi un element excepţional, care va şti să rezolve în mod strălucit diferite misiuni artistice, de greutate reală Dr. Lia Mărcuş, pe care am mai auzit-o după debutul dsale cu alte câteva prilejuri, ne-a întărit în prima impresie ce ne-am alcătuit-o despre dsa.

Sensibilă, plină de expresivitate, muzicală până în la desăvârşire, dsa este de pe acum una dintre tinerele noastre cântăreţe de bogate posibilităţi. Angajarea ei la Opera Română, ca solistă, n’ar rezulta decât un câştig real pe seama instituţiei”.

Advertisements
error: Content is protected !!