„Surpriza” găsită de o clujeancă după ce a comandat mâncare de la un fast-food din Cluj Napoca

Updated on martie 20, 2024 „Surpriza” găsită de o clujeancă după ce a comandat mâncare de la un fast-food din Cluj Napoca 1

În „secolul vitezei” în care trăim, tot mai mulți români optează pentru consumul de mâncăruri de la fast-food, deși sunt conștienți de nocivitatea acestui obicei pentru sănătatea pe termen lung. „Lipsa de timp” este adesea invocată ca motiv principal pentru evitarea gătitului acasă, ceea ce îi determină să recurgă la aceste mâncăruri rapide pregătite de diverse restaurante.

Nu este o raritate ca clienții acestor restaurante să reclame că au descoperit în alimente diferite obiecte străine. Un astfel de incident s-a repetat la un restaurant de fast-food care servește mâncare chinezească în Cluj-Napoca. O tânără a împărtășit pe internet experiența neplăcută prin care a trecut când a descoperit în cutia cu mâncare un „răvaș” periculos. În cutia cu mâncare „chinezească”, pe lângă alimente, a avut neplăcuta surpriză să găsească un șurub, care, dacă ar fi fost înghițit, ar fi putut cauza serioase probleme gastro-intestinale.

O clujeancă a postat pe internet „răvașul” periculos pe care l-a găsit în cutiuța cu mâncare de la un restaurant chinezesc. „Bună ziua dragi clujeni, cred că pozele spun tot, însă „long story short” – prietena mea și-a comandat mâncare de la Chopstix, iar ei s-au gândit că poate are deficit de fier și s-au gândit o ajute pe aceasta cale. Bine că l-am depistat înainte să ajungă în stomac și să provoace probleme mult mai grave”, spune tânăra, citată de gandul.ro.

Internauții au intervenit imediat și au criticat restaurantul chinezesc. Un internaut spune că „cred că e bine-cunoscut că e un loc cu probleme. Încă de când s-a deschis, în primele două săptămâni trei colegi de serviciu au făcut intoxicație alimentară de acolo. Unul chiar grav, cu spitalizare. Din păcate niciunul nu a reclamat, așa că ei merg înainte bine mersi”. „Dacă nu ai ce face cu el, îmi trebuie mie”, adaugă amuzat un alt internaut. Altul spune ironic despre restaurantele fast-food că „fac orice sa te fure la gramaj”. 

„Surpriza” găsită de o clujeancă după ce a comandat mâncare de la un fast-food din Cluj Napoca 2

ANPC a implementat recent o aplicație numită „Voluntar ANPC„, prin care oferă cetățenilor posibilitatea de a sesiza orice neregulă întâlnită la comercianți sau furnizori de servicii. Noutatea constă în aceea că instituția poate fi sesizată acum de oricine, inclusiv de persoane care nu sunt vătămate în mod direct de un comerciant sau de un furnizor de servicii, dar care observă nereguli aferente prestației comerciantului față de alți consumatori.

Conceptul se bazează pe posibilitatea accesibilă tuturor cetățenilor de a semnala nereguli observate la comercianți prin accesarea unui link care trimite direct pe pagina de sesizări a ANPC. Inițiativa pune accent pe participarea cetățenilor care, deși nu sunt direct afectați de comercianți sau de furnizorii de servicii, sunt dispuși să sesizeze astfel de probleme. Ideea instituției este de a crea o rețea extinsă de observatori voluntari, multiplicând numărul de ”ochi” atenți la posibile nereguli pe piață.

Totuși, pentru ca sesizările lor să fie luate în considerare, utilizatorii aplicației sunt obligați să furnizeze probe sub forma de imagini video sau foto care să ateste neregulile semnalate. Aceste imagini vor fi încărcate în ”Voluntar ANPC”, alături de informații despre poziționarea exactă a locului în care a avut loc incidentul. Ulterior, comisarii ANPC vor prelua aceste sesizări și vor interveni pentru remedierea problemelor semnalate, scrie avocatnet.ro.

Informările persoanelor care sesizează o neregulă, fără a fi ele insele implicate direct, pot fi depuse pe site-ul ANPC, urmând acest link, iar cele ale consumatorilor care se consideră prejudiciați de prestația unui comerciant ori furnizor de servicii, la acest link.

 

Advertisements
error: Content is protected !!