Un brand de modă fondat de o fostă studentă la Cluj apare în mai multe episoade din serialul Emily in Paris, una dintre cele mai vizionate producţii Netflix. Cum a ajuns aici?

Updated on decembrie 27, 2025Brandul românesc de pantofi Hardot apare în serialul Emily in Paris, una dintre cele mai vizionate producţii Netflix. În mai multe episoade, actriţa Ashley Park poartă modele semnate de brandul fondat în România. Cum au ajuns pantofii Hardot aici?

Un brand de modă fondat de o fostă studentă la Cluj apare în mai multe episoade din serialul Emily in Paris, una dintre cele mai vizionate producţii Netflix. Cum a ajuns aici? 1
Screenshot

„Am trimis mai multe modele către echipa de styling (a producţiei – n.red.), fără a şti ce va fi ales pentru serial. Faptul că unele dintre ele apar pe ecran, purtate de Ashley Park, confirmă relevanţa şi adaptabilitatea designului Hardot la cerinţele unei producţii globale”, spune Alina Popa, co-fondatoare a brandului, pentru Ziarul Financiar.

Stylingul pentru Emily in Paris este coordonat de costume designerul Marylin Fitoussi, cunoscută pentru colaborările sale cu branduri consacrate şi designeri independenţi.

„Prezenţa într-o producţie Netflix cu distribuţie globală reprezintă o validare importantă pentru brandul nostru şi pentru designul românesc în general. Este un semn că produsele noastre pot performa într-un context internaţional extrem de competitiv”, declară Dana Iuga, co-fondatoare Hardot.

Dana Iuga şi Alina Popa, cele două fondatoare ale mărcii originare din Sibiu, se cunosc încă de mici, părinţii uneia dintre antreprenoare fiind naşi pentru cealaltă pereche de părinţi. Totuşi, ele nu au păstrat legătura în permanenţă, una fiind plecată la studii la Cluj, iar cealaltă fiind rămasă la Sibiu. S-au regăsit abia în 2007 şi, de fapt, atunci începe povestea Hardot, doar până când aceasta s-a conturat în forma actuală a mai trecut o vreme.

Dana Iuga a studiat la Universitatea de Arte şi Design din Cluj, iar în anul al doilea de facultate a participat la un concurs de design vestimentar. Pentru că avea cunoştinţele necesare şi pentru că şi-a dorit, a creat şi pantofii care să se potrivească perfect cu hainele ce aveau să fie prezentate pe scenă. Iar la final, încălţările au fost cele care au căpătat cele mai multe aplauze. După ce a absolvit facultatea, ea a urmat şi un masterat în domeniu, iar dizertaţia ei a purtat titlu „Pantoful, de la obiect utilitar la operă de artă”.

Are şi un doctorat în modă, iar lucrarea este despre evoluţia tocului înalt, despre încărcătura psihologică şi economică pe care acest element o are. Toate aceste studii au fost de fapt precursoarele Hardot. Dar pentru ca brandul să prindă viaţă, dincolo de creativitatea Danei a fost nevoie şi de spiritul practic, de business, al Alinei.

Ea a absolvit dreptul şi şi-a dorit iniţial să profeseze în domeniu, doar că pe zona notariat a fost greu să intre, aşa că şi-a îndreptat atenţia către business, iar timp de zece ani a lucrat alături de tatăl său. Apoi, a vrut un business propriu. După ce a absolvit un MBA la CNAM Paris, a decis să îşi deschidă un magazin dedicat designerilor români, iar asta acasă, în Sibiu. Acesta a funcţionat câţiva ani, iar după aceea a apărut Hardot.

Brandul e pe piaţă din 2014, iar numele este de fapt o asociere de două cuvinte „hard” şi „dot”, care aduse împreună reprezintă punctul forte al unei femei.

Astăzi, în continuare, Dana este cea care se ocupă de tot ce ţine de produs. De la prima schiţă până la produsul final, e posibil ca lucrurile să se schimbe şi de zece ori. Tocmai de aceea, fondatoarele Hardot şi-au creat şi propriul atelier de producţie. Iniţial ele au avut o serie de colaboratori, dar au optat pentru un business integrat.

Apariţia în Emily in Paris nu este prima mutare internaţională pentru Hardot. Creaţiile mărcii au fost purtate şi de Rita Ora, Jennifer Lopez, Heidi Klum, Gwen Stefani sau Ciara.

Advertisements
error: Content is protected !!