Updated on decembrie 17, 2025Potrivit unor surse citate de Gazeta de Cluj, frații Pavăl, proprietarii Dedeman, ar fi cumpărat ieri seară magazinele Carrefour. Oficialii Dedeman au răspuns pentru Economica.net că „informațiile apărute în spațiul public (despre cumpărarea de către fraţii Pavăl a magazinelor Carrefour) nu sunt adevărate și se bazează pe speculații, publicate fără a fi verificate în prealabil”.
Antreprenorii Dragoș și Adrian Pavăl, proprietarii Dedeman, ar fi depus oferte pentru achiziția rețelei Carrefour în România, potrivit surselor Profit.ro. Oferte au mai depus cei de Zabka, cel mai mare retailer de proximitate din Polonia, care dezoltă lanțul de magazine Froo în România, și grupul francez Auchan. Sursele Economica.net arată că nu s-a făcut notificare la Consiliul Concurenței privind o posibilă tranzacție.
Recent, au apărut informații în presa franceză potrivit cărora lanţul francez de supermarketuri Carrefour se pregătește să vândă magazinele din România și a mandatat banca BNP Paribas să caute cumpărător. Deși se tot vorbește despre un exit de pe piața românească, Carrefour nu l-a confirmat.
În urmă cu o lună, Carrefour a reacționat la articolele apărute în presă privind o posibilă tranzacție și spunea că nu reflectă un anunț oficial din partea companiei, iar strategia Carrefour de prezență și investiții în România este cea comunicată către angajați, parteneri, investitori și în spațiul public.
„Cu 458 de magazine în România, Carrefour deține o poziție solidă pe piață: compania și-a accelerat expansiunea în 2025 prin deschiderea a 34 de noi magazine, de diverse formate, precum și prin noi canale digitale de vânzare. Lider pe segmentul de e-groceries, Carrefour continuă să atragă clienți prin oferte și politici adaptate contextului economic.
Ca parte a strategiei de business, Carrefour România își extinde și consolidează parteneriatele cu producătorii români, având deja o rețea puternică de 1.500 de parteneri locali. De altfel, la nivelul întregii rețele de furnizori, 93% sunt companii românești, iar în categoria produselor proaspete ajungem la un procent de 98%, sprijinind economia locală. Mai mult, în programul Grădina Noastră, menit să dezvolte comunitățile agricole din țară, ajungem anul acesta la 14 cooperative exclusive ce reunesc peste 370 de producători. Totodată, dispunem de o rețea extinsă, formată din încă 18 cooperative partenere la nivel național, ajungând la 32 de cooperative cu care colaborăm activ.
Carrefour România continuă de asemenea strategia de politici comerciale pentru mai multă valoare și mai multă accesibilitate. De la începutul acestui an, compania și-a consolidat programul de reduceri pe termen lung: până la 2.000 de articole la preț redus. Un alt exemplu concret este inițiativa de sprijinire a clienților în contextul modificărilor măsurilor fiscale, prin care aceștia pot primi înapoi de două sau chiar de trei ori valoarea TVA-ului pentru produsele ale căror prețuri au fost majorate”, a transmis compania recent.
