Updated on noiembrie 7, 2025 Companiile din retail au început să se arate interesate de cumpărarea magazinelor și supermarketurilor Carrefour. Chiar și separat, magazine de proximitate/supermarket, având în vedere că proprietarul Mega-Image, record de vânzări în România după achiziția magazinelor de proximitate Profi.
Grupul polonez Żabka, care deține rețeaua Froo, a reacționat după apariția informațiilor privind o posibilă achiziție a magazinelor de proximitate Carrefour Express din România. Compania a transmis că „monitorizează constant oportunitățile de creștere”, însă a refuzat să comenteze detaliile proiectului sau valoarea potențialelor fuziuni și achiziții. Żabka, lider pe segmentul de retail convenabil în Polonia, își extinde rapid operațiunile în Europa Centrală, iar o eventuală intrare pe piața românească ar putea schimba echilibrul în sectorul comerțului de proximitate.
„Avem planuri ambițioase de creștere pe piața românească, atât organic, cât și prin achiziții de mici lanțuri de magazine. Magazinele individuale se alătură deja brandului Froo, iar noi efectuăm analize aprofundate ale potențialelor ținte de achiziție. Monitorizăm oportunitățile de creștere, inclusiv situația pieței în urma celor mai recente achiziții. Nu comentăm alte aspecte, inclusiv detaliile proiectului sau valoarea procesului de fuziuni și achiziții. Cu toate acestea, vom ține mass-media la curent cu toate activitățile relevante”, a transmis biroul de presă al Żabka Polska, la solicitarea Economedia.
Grupul polonez Zakba a intrat pe piața din România prin intermediul brandului Froo în anul 2024 și s-a extins rapid, ajungând între timp la o rețea de peste 120 de magazine de proximitate pe piața locală.
Gigantul francez Carrefour se pregătește să vândă afacerea din România, iar informațiile Economedia arătau că acesta ar putea vinde separat business-ul, respectiv pe de o parte hipermarketurile și supermarketurile, iar pe de altă parte magazinele de proximitate.
Surse din piață susțineau că un potențial cumpărător interesat de hipermarketuri și supermarketuri este grupul Schwarz, proprietarul Kaufland și Lidl, însă reprezentanții grupul german neagă această informație.
Paradox în retail. Plecarea Carrefour din România ar afecta cel mai mult afacerile locale. ”Suntem destul de îngrijorați”
Plecarea Carrefour din România ar putea afecta cel mai mult chiar afacerile locale, dacă locul francezilor va fi luat de un competitor prezent deja pe piață. Asta pentru că noua entitate va fi suficient de puternică încât să impună propriile condiții, scrie Stirile Pro Tv.
Marea problemă este însă că dacă cele 458 de magazine Carrefour vor fi cumpărate de un alt mare retailer prezent pe piața din România, acesta va deveni atât de puternic, încât va putea impune propriile prețuri și condiții furnizorilor locali.
Iar asta îngrijorează deja autoritățile din domeniu, după cum o recunoaște chiar președintele Consiliului Concurenței, Bogdan Chirițoiu, potrivit Profit.
”Deja noi suntem destul de îngrijorați de concentrarea în retail. Când vorbim de relația cu consumatorul, noi ne uităm la nivel național. Acolo sunt piețe locale, câte sunt într-un oraș, într-un cartier, cât sunt oamenii dispuși să meargă pe jos sau cu mașina ca să-și facă cumpărăturile. Unde suntem îngrijorați, la nivel național, ne uităm la forța de negociere cu furnizorii și aici nu am vrea să vedem o concentrare foarte puternică a pieței, care ar face și mai dificilă relația cu furnizorii locali”, a declarat Bogdan Chirițoiu într-un interviu pentru Termene Business Hub.

