Revoluția transportului în Cluj-Napoca începe: Emil Boc promite bandă dedicată pentru autobuze din Florești până în Mărăști

Updated on octombrie 9, 2025 Revoluția transportului în Cluj-Napoca începe: Emil Boc promite bandă dedicată pentru autobuze din Florești până în Mărăști 1

Primarul Emil Boc a anunțat în ședința de Consiliu Local că, până la 1 iulie 2026, axa de mobilitate Florești–Cluj va fi complet operațională, cu bandă dedicată pentru autobuze și vehicule de urgență pe ambele sensuri, până în Mărăști. Proiectul, descris drept o „reformă majoră a mobilității urbane”, are scopul de a reduce traficul sufocant și de a schimba mentalitatea șoferilor care aleg zilnic mașina personală în locul transportului public.

„Planul extins de reformare a transportului public se întâmplă și știți bine că anul viitor, am vorbit de acea revoluție a mobilității pe care o avem pe axa Florești-Cluj, obiectivul este ca la 1 iulie 2026 să impunem în circulație axă de mobilitate Florești-Cluj cu bandă dedicată în ambele sensuri până în Mărăști.

Pornind de la această axă fundamentală, încep și celelalte linii să fie restructurate, regândite, reanalizate. Trebuie să facem analiza numărului de autobuze care sunt necesare. Nu pot să îi pun la dispoziție cetățeanului transport alternativ, dar să nu fie autobuze. Că atunci vor zice șoferii «bine, de ce nu mai lăsat cu mașina că veneam cu mașina».

Trebuie să fie autobuze cu o cadență pentru ca cel care vine cu autobuzul să vadă diferența uriașă pe care o face ca timp economisit din Florești până în Mărăști în comparație cu opțiunea pe care o va avea să vină cu mașina și să înțeleagă că aici în zona Clujului, pe Moților de exemplu, nu vor mai fi două benzi pe sens, va fi doar o bandă pe sens pentru mașini și o bandă va fi dedicată pentru autobuz și urgență.

Ca de altfel, și la ieșirea din Cluj se lărgește de la 4 la 6 benzi, una dintre benzi va fi dedicată transportului public. Lucrăm la acest plan integrat, nu-l putem face peste noapte, dar ceea ce am prezentat, categoric, este un lucru la care ținem mult și pe care îl vom integra în analizele noastre”, a declarat Emil Boc în ședința de Consiliu Local.

„Discuția noastră este și despre ce se întâmplă la tronsonul 1 din centura metropolitană, sunt discuții, probleme tehnice, înțeleg, chetiuni de prelungire din cauza vremii, dar sub nicio vorbă nu voi accepta și nu accept ca termenul de 1 iulie să fie negociabil. Dorim ca începând cu vara anului viitor să putem pune în practică linia dedicată, ca oamenii să se obișnuiască până în septembrie când revine aglomerația mai mare și deja să își creeze mentalitatea și obiceiul «iată, cu autobuzul pot să ajung mult mai repede» pe această axă est-vest atât de importantă pentru orașul nostru.

Și în acest context al revoluției, care va reflecta o schimbare de mentalitate pe această axă, pentru că vedem cu toții ce se întâmplă și care sunt blocajele din trafic, soluția pe care au găsit-o specialiștii, n-am inventat noi apa caldă, ea se practică peste tot în lume, este de a avea un transport public de calitate, rapid, eficient, în care cetățenii să aibă încredere”, a mai spus primarul.

Advertisements
error: Content is protected !!