Mutare-bombă pe piața lactatelor: gigantul olandez FrieslandCampina a ajuns la un acord pentru vânzarea operațiunilor sale din România, inclusiv celebrul brand Napolact, către grupul maghiar Bonafarm. Tranzacția, considerată una dintre cele mai importante din ultimii ani în industria alimentară, include și fabricile de producție din Cluj-Napoca și Târgu Mureș, precum și cei aproximativ 400 de angajați ai companiei, scrie stiripesurse.ro.
Royal FrieslandCampina N.V. a anunțat oficial că a ajuns la un acord pentru vânzarea operațiunilor sale din România către Bonafarm Group din Ungaria. Tranzacția include brandul Napolact, precum și unitățile de producție din Cluj-Napoca și Târgu Mureș.
Acordul privește participația FrieslandCampina în compania românească ce deține marca Napolact, operează cele două fabrici moderne și are aproximativ 400 de angajați. Finalizarea tranzacției este condiționată de obținerea avizelor necesare, inclusiv cel al Consiliului Concurenței, și este estimată pentru finalul lui 2025, potrivit EconoMedia.
„Decizia vine în urma unei analize strategice a activităților FrieslandCampina în România și este aliniată cu strategia Diviziei Europene RFC de a se concentra pe piețele sale principale, pe segmente de creștere cu valoare adăugată, pe sinergii la nivelul companiei și pe piețele în care laptele provenit de la fermierii membri Royal FrieslandCampina poate fi valorificat în mod optim”, a transmis compania.
Mutare strategică în piața lactatelor: FrieslandCampina renunță la România!
Dustin Woodward, președintele Royal FrieslandCampina Europa, a declarat: „FrieslandCampina România are o istorie bogată și o poziție puternică pe piața locală, brandul Napolact fiind unul dintre cele mai apreciate din România. Compania este bine condusă de manageri experimentați, susținuți de o echipă de oameni excepționali. Astfel, decizia de a renunța la aceste operațiuni nu a fost luată cu ușurință.
Acest pas ne permite să aliniem mai bine portofoliul european cu strategia noastră de a maximiza valoarea laptelui produs de membrii Royal FrieslandCampina, permițându-ne să ne concentrăm resursele mai eficient. În același timp, tranzacția oferă noi oportunități de creștere pentru afacerea din România și pentru brandul Napolact sub conducerea unui partener cu o prezență regională mai puternică.”
De cealaltă parte, Attila Csányi, CEO al Bonafarm Group, a precizat, conform Ziua de Cluj: „FrieslandCampina România este o companie cu o istorie îndelungată. Suntem convinși de calitatea ridicată a producției, managementul profesionist și de oamenii competenți. Deoarece procesarea lactatelor este una dintre ariile de business strategice ale Bonafarm Group, vedem o oportunitate excelentă de a continua împreună dezvoltarea companiei și a brandului Napolact — valorificând expertiza locală, dezvoltând în continuare facilitățile de producție și continuând colaborarea cu echipa existentă. Sub rezerva obținerii aprobărilor necesare din partea autorităților de reglementare, intenționăm să investim în creșterea capacității facilităților, să păstrăm relațiile solide și de cooperare cu partenerii comerciali și furnizorii și să contribuim la dezvoltarea industriei lactatelor din România.”
Bonafarm Group este unul dintre cele mai mari grupuri agroalimentare din Europa Centrală și de Est, cu activități integrate în agricultură, creșterea animalelor și procesarea produselor alimentare.