Asociația Pro Infrastructură, replică pentru primar pe tema metroului: „Cred că domnul Boc se gândește la vreo cârtiță naturală, în carne și oase”

Updated on iulie 17, 2025 Asociația Pro Infrastructură, replică pentru primar pe tema metroului: „Cred că domnul Boc se gândește la vreo cârtiță naturală, în carne și oase” 1

Metroul din Cluj rămâne, deocamdată, doar un proiect ambițios. Deși a fost emis un ordin de începere a lucrărilor pentru 1 septembrie 2023, acesta este, potrivit Asociației Pro Infrastructură, singurul element „concret” al proiectului. În realitate, metroul nu are nici finanțarea necesară, nici autorizația de construire.

Lansat cu mare entuziasm înainte de alegeri, proiectul se dovedește mult mai complicat decât părea pe hârtie. Echipamentele speciale pentru săparea tunelurilor ar trebui să intre în acțiune anul acesta, iar primarul Emil Boc a declarat recent că lucrările de pregătire ar urma să înceapă în curând. Totuși, specialiștii sunt sceptici că vom vedea curând metrou în Cluj-Napoca.

„Pe 24 iulie încep lucrările pregătitoare prin execuția grinzilor de ghidaj, iar pe 11 august debutează execuția pereților mulați, adică începe construcția puțului de lansare a TBM-urilor”, a spus Emil Boc, primarul din Cluj.

Doar că, până la punerea lor în funcţiune mai trebuie îndeplinite câteva condiţii. „Cred că domnul Boc se gândește la vreo cărtiță naturală, în carne și oase, că alea mecanice nu o să intre în august în pământ, că-s dezasamblate. Nu au nici curent, nu s-au băgat în priză, nu au proiect pentru racordare la curent și la apă”, a spus Ionuţ Ciurea, directorul executiv al Asociaţiei Pro Infrastructură, potrivit antena3.ro.

Ordinul de începere a construcţilor a fost dat pe 1 septembrie 2023. De atunci şi până acum, însă, mare lucru nu s-a întâmplat în zona şantierelor. Înaintarea lentă a proiectului este acuzată de o serie de lipsuri, printre care şi mai multe avize fără de care nu se poate începe construcţia.

Autorizația de construire nu e emisă, proiectarea nu e gata, proiectul tehnic nu e finalizat, nu e aprobat, nu avem ce autorizație de construire să dăm. Ca să ajungem ca Ministerul Transporturilor să emită autorizația de construire, trebuie să se întâmple multe alte lucruri înainte”, a explicat Ciurea.

Şantierul nu se poate deschide, deşi primarul Clujului continuă să dea asigurări că totul merge conform planului. „Contract de finanțare există, progres ritmic există, termene asumate există. 35 de avize, vă dați seama ce înseamnă asta, să muncești și să le poți obține”, spune Boc.

Metroul Cluj nu a avut probleme cu finanțarea, ci are probleme de finanțare. Studiul de fezabilitate pe baza căruia s-a semnat și licitat contractul are goluri majore. Supraveghetorul pe acest contract este același cu proiectantul care a realizat studiul de fezabilitate — e normal că o să și-l apere”, spune Ciurea.

Advertisements
error: Content is protected !!