Duminică a ajuns în România, în stația de frontieră Curtici, primul tren electric regional al polonezilor de la Pesa, companie care trebuie să livreze pentru România 62 de astfel de trenuri în următorii ani.
Primul tren regional electric construit de PESA Polonia pentru România a fost adus în stare ”rece”, tractat de o locomotivă a operatorului austriac de stat OBB, scrie publicația Club Feroviar. Trenul care a ieșit recent de pe linia de fabricație va fi prezentat oficial în România de către președintele companiei PESA, Krzysztof Zdziarski.
El face parte din lotul celor 62 trenuri destinate traficului regional și suburban, contractate de Autoritatea pentru Reformă Feroviară, în luna ianuarie 2024 pentru 561 de milioane de euro. Rama electrică are climatizare, conexiune Wi-Fi, o zonă pentru călători cu dizabilități și pentru cei care vin cu bicicleta. Numerele locurilor pe scaune sunt în relief, astfel că pot fi citite și de nevăzători.
Potrivit reprezentanților producătorului polonez, până la sfârșitul anului, cel puțin 12 trenuri poloneze vor fi livrate în România. Trenul are trei vagoane, 238 de locuri pe scaune și 227 în picioare și poate atinge o viteză de 160 km/oră.
Contractul este împărţit pe trei loturi:
Lotul 1 – 20 rame electrice regionale RE-R, destinate transportului feroviar de călători pe rutele Bucureşti Nord – Ploieşti Sud – Adjud, Iaşi – Paşcani – Suceava, Bacău – Paşcani;
Lotul 2 – 23 rame electrice regionale RE-R, destinate transportului feroviar de călători pe rutele Braşov – Gheorgheni, Arad – Timişoara – Caransebeş, Huedin – Cluj – Bistriţa;
Lotul 3 – 19 rame electrice regionale RE-R, destinate transportului feroviar de călători pe rutele Bucureşti Nord – Ploieşti Vest – Braşov, Bucureşti Nord – Roşiori, Bucureşti Nord – Bucureşti Obor/Fundulea, Constanţa – Feteşti.