O locatară din Cluj-Napoca, întoarsă recent din străinătate, semnalează un incident grav petrecut în blocul în care locuiește, situat pe strada Teodor Mihali. Femeia susține că la întoarcerea sa acasă a descoperit că nu mai are acces la balconul comun de pe palierul etajului, pe care îl folosește de peste 30 de ani și la care deținea o cheie.
„Când am încercat să deschid ușa balconului, am constatat că cheia nu se mai potrivea. Se pare că cineva a schimbat yala fără acordul meu, iar astfel nu mai pot accesa bunurile personale aflate acolo”, a explicat clujeanca.
Aceasta a contactat imediat administratoarea imobilului, însă nu a primit informații clare privind modificările apărute. Ulterior, o vecină de la etajul 4 i-ar fi spus că aparatul de aer condiționat montat pe balconul comun de la etajul 3 aparține proprietarei apartamentului 103, situat la etajul superior.
Ea susține că vecina în cauză nu ar avea niciun drept de acces la balconul etajului 3, întrucât fiecare palier dispune de propriul balcon comun destinat exclusiv locatarilor de pe acel nivel. Mai mult, ea afirmă că lucrările de montaj s-ar fi realizat fără acordul vecinilor de pe scară și fără autorizație legală.
Un alt aspect alarmant semnalat este faptul că, pentru instalarea tuburilor sistemului de aer condiționat, s-ar fi găurit peretele de pe casa scării, iar traseul tuburilor trece prin spațiul comun. De asemenea, peretele bucătăriei apartamentului 102 — în care locuiește reclamanta — ar fi fost perforat la doar câțiva centimetri sub conducta de gaz, un detaliu care ridică serioase îngrijorări privind siguranța locatarilor.
„După ce am ajuns acasa din străinătate, am constatat că pe balconul comun de pe palierul et 3, de la care aveam cheie, pe care din totdeauna l am folosit de 30 de ani,a fost instalat un aparat de aer condiționat. Încercând sa deschid usa ,am constatat ca nu se mai potrivea cheia, aceasta însemnând că cineva a schimba yala,prin consecință nu am avut acces la bunurile mele personale, de pe balcon.in acel moment am sunat pe doamna administratoare,întrebând dacă știe ceva,aceasta răspunzând mi că nu știe nimic,după care am sunat o vecina de la et 4, aceasta spunandu mi din cunostintele ei cine ieste responsabil pt tot, adică proprietara de la et 4 ap 103,care din câte știu,nu are dreptul de acces ,la balconul de pe palierul et 3 ,pt că fiecare etaj are un balcon comun, pt palierul respectiv.
Asa precizez ca din câte știu,au fost făcute lucrările fara autorizația locatarilor a acestei scări,lucrările efectuate duc la găurirea peretelui de pe casa scări, pt a putea duce tuburile de la aparatul de aer condiționat situat pe balconul de pe casa scări de la et 3,la et 4 ap 103.(aceste tuburi sant poziționate pe casa scări interna a blocului).Aparatul de aer condiționat a necesitat și gaurirea peretelui de la bucătăria ap în care locuiesc ,chiar la distanță foarte mică ( câțiva cm)sub țeavă de gaz care intra în ap în care locuiesc. Va rog frumos, sa trimiteti pe cineva, pt constatarea celor declarate anterior”, se arată în sesizarea transmisă de clujeancă.