(Foto) Cum ar arăta centrul Clujului fără mașini, doar cu zone pietonale. Un fotograf britanic stabilit la Cluj ne-a arătat viitorul

Updated on iunie 26, 2024 (Foto) Cum ar arăta centrul Clujului fără mașini, doar cu zone pietonale. Un fotograf britanic stabilit la Cluj ne-a arătat viitorul 1

Un fotograf britanic stabilit la Cluj ne-a arătat viitorul, un centru al Clujului 100% pietonal, din care au fost eliminate autoturismele.
Aaron Roberts este originar din Bristol, Marea Britanie, dar s-a stabilit la Cluj, unde își continuă vocația de fotograf.

Folosindu-se de inteligența artificială, fotograful a făcut un exercițiu de imaginație și a recreat imagini cu străzi din zona centrală a Clujului în întregime dedicate pietonilor.

Cum ar arăta centrul Clujului fără mașini, doar cu zone pietonale
“Ce se întâmplă dacă aceste zone ar fi pietonale, iar traficul ar fi redirecționat în afara centrului?”, s-a întrebat Aaron Roberts, conform Ziua de Cluj.

(Foto) Cum ar arăta centrul Clujului fără mașini, doar cu zone pietonale. Un fotograf britanic stabilit la Cluj ne-a arătat viitorul 2 (Foto) Cum ar arăta centrul Clujului fără mașini, doar cu zone pietonale. Un fotograf britanic stabilit la Cluj ne-a arătat viitorul 3 (Foto) Cum ar arăta centrul Clujului fără mașini, doar cu zone pietonale. Un fotograf britanic stabilit la Cluj ne-a arătat viitorul 4 (Foto) Cum ar arăta centrul Clujului fără mașini, doar cu zone pietonale. Un fotograf britanic stabilit la Cluj ne-a arătat viitorul 5 (Foto) Cum ar arăta centrul Clujului fără mașini, doar cu zone pietonale. Un fotograf britanic stabilit la Cluj ne-a arătat viitorul 6 (Foto) Cum ar arăta centrul Clujului fără mașini, doar cu zone pietonale. Un fotograf britanic stabilit la Cluj ne-a arătat viitorul 7 (Foto) Cum ar arăta centrul Clujului fără mașini, doar cu zone pietonale. Un fotograf britanic stabilit la Cluj ne-a arătat viitorul 8 (Foto) Cum ar arăta centrul Clujului fără mașini, doar cu zone pietonale. Un fotograf britanic stabilit la Cluj ne-a arătat viitorul 9 (Foto) Cum ar arăta centrul Clujului fără mașini, doar cu zone pietonale. Un fotograf britanic stabilit la Cluj ne-a arătat viitorul 10 (Foto) Cum ar arăta centrul Clujului fără mașini, doar cu zone pietonale. Un fotograf britanic stabilit la Cluj ne-a arătat viitorul 11

“Întotdeauna am simțit că centrul orașului era doar o autostradă împărțită în tronsoane mici și dificile, agravate de traficul îngrozitor și aerul poluat… M-am gândit că m-aș juca puțin în Photoshop pentru a vedea cum ar arăta unele dintre acestea locații fără șiruri nesfârșite de mașini”, a spus explicat fotograful, care a postat imaginile pe rețelele de socializare, potrivit Monitorul Expres.

Milano vrea să interzică, până în 2024, accesul mașinilor în centrul orașului
Milano, unul dintre cele mai aglomerate orașe din Italia, a propus interzicerea mașinilor în centrul orașului. Primarul Giuseppe Sala dorește să reducă poluarea în metropola cu 1,4 milioane de locuitori și a declarat că vor urma măsuri similare. Dacă va primi undă verde, măsura va intra în vigoare în 2024, potrivit Euronews Green.

Unul dintre cele mai poluate orașe din Europa
Milano este unul dintre cele mai poluate orașe din Europa. Are o calitate a aerului slabă din cauza volumului de particule fine, poluant care reprezintă un risc pentru sănătatea umană.

Nivelul maxim considerat sigur de Organizația Mondială a Sănătății este o medie pe termen lung de cel mult 5 μg/m3 (micrograme pe metru cub). Nivelurile din Milano sunt de aproape patru ori mai mari decât valoarea sigură, de 19,7 μg/m3.

Ca parte a eforturilor de combatere a nivelurilor periculoase de emisii, autoritățile din Milano au propus interzicerea traficului privat în centrul orașului.

“Este un lucru mic, dar în același timp este un lucru istoric”, a declarat primarul Giuseppe Sala în timpul unui festival de promovare a sustenabilității, în urmă cu o săptămână.

Pentru a pune în aplicare interdicția, vor fi instalate camere de luat vederi de-a lungul Corso Venezia pentru a înregistra traficul și a împiedica accesul mașinilor private.

Rezidenții care au garaj, persoanele care au acces la parcări, taxiuri și mijloace de transport în comun sunt exceptate de la interdicție. Cei care sunt prinși că au acces în zonă fără autorizație riscă o amendă, deși primarul nu a precizat suma.

Această mutare va face ca unele dintre cele mai aglomerate zone din Milano să fie mai prietenoase cu pietonii, inclusiv elegantul Fashion Quadrilatero, unde se află multe dintre buticurile de lux ale orașului.

error: Content is protected !!