Pentru prima dată, firma turcească Ozaltin conduce clasamentul constructorilor de drumuri de mare viteză din România, cu lucrări la „Autostrada Ford Otosan” (DEx12). De asemenea, constructorul cu acționariat austriac Porr a înregistrat progrese semnificative pe șantierul secțiunii 4 Tigveni – Curtea de Argeș a Autostrăzii Sibiu – Pitești (A1), iar UMB a avansat la „cocoașa” de la Focșani (A7).
Ozaltin, compania turcă de construcții de autostrăzi, a ajuns pe primul loc în clasament după ce a înregistrat un progres de 2,66% în luna ianuarie pe segmentul 1 al Drumului Expres Craiova – Pitești (DEx12). Conform datelor CNAIR pentru luna ianuarie 2024, gradul de finalizare a contractului pentru acest lot a depășit 5%. Rămâne de văzut dacă firma turcă va putea termina până la sfârșitul anului lucrările rămase pe acest segment, începute de italienii de la Tirrena Scavi, informează economica.net.
Pe a doua poziție s-a situat Porr Construct, cu un progres de 2,53 de puncte procentuale pe secțiunea 4 Tigveni – Curtea de Argeș din A1 Sibiu – Pitești. Lucrările la lotul cu primul tunel veritabil de autostradă din România au depășit astfel stadiul de 20%.
Podiumul este completat de UMB, cu un avans de 2 puncte procentuale, după mai multe luni, pe lotul 4 Mândrești Munteni – Focșani al Autostrăzii Buzău – Focșani (A7). Botezat „cocoașa” de la Focșani, acest lot este cel mai avansat din cele 10 construite de UMB din A7, fiind realizat în proporție de 29%.
Mai departe, pe alte patru șantiere au fost înregistrate progrese de câte 1 punct procentual. Spre exemplu, pe drumul expres ce va lega Oradea de Autostrada Transilvania (A3), Strabag a ajuns la un stadiu al lucrărilor de 92%. Noul drum urma să fie dat în trafic chiar luna aceasta, conform estimărilor oficiale.
Pe celelalte trei șantiere cu progrese de 1 punct procentual lucrează UMB. Acestea reprezintă loturi din Autostrada Moldovei A7. Și în aceste cazuri, rămâne de văzut dacă cel mai puternic constructor român se va încadra în termenii din contracte și va finaliza în 2024 capetele Autostrăzii Buzău – Focșani.
Pe restul șantierelor unde au fost raportate progrese în ianuarie, acestea au fost mai mici de 1 punct procentual. De menționat este că pentru 11 din cele 24 de șantiere monitorizate nu au fost raportate deloc cifre noi de progres în prima lună a anului.