Cum îți vei putea înmatricula sau radia mașinile online, fără să mai mergi la sediile DRPCIV

Updated on februarie 28, 2024 Cum îți vei putea înmatricula sau radia mașinile online, fără să mai mergi la sediile DRPCIV 1

Un proiect de lege care prevede crearea unei aplicații prin care cei care vor să înmatriculeze, să transcrie dreptul de proprietate sau să radieze un vehicul, să poată face acest lucru fără a mai fi nevoie să se deplaseze la sediile DRPCIV, a fost adoptat de Camera Deputaților. Proiectul merge acum spre promulgare.

Camera Deputaţilor a adoptat, decizional, proiect de lege privind aprobarea ordonanţei de urgenţã a Guvernului 38/2023 pentru modificarea şi completarea unor acte normative în scopul furnizării de servicii publice electronice aferente înmatriculării vehiculelor în România, potrivit observatornews.ro.

Propunerea legislativă are ca obiect de reglementare crearea cadrului legal pentru conceperea, operaţionalizarea şi gestionarea unei aplicaţii prin care cetăţenii care doresc să înmatriculeze un vehicul, să transcrie dreptul de proprietate sau să radieze un vehicul, să poată face acest lucru fără a mai fi nevoie să se deplaseze la un sediu al serviciilor de înmatriculare.

Beneficii semnificative pentru șoferii români
Printre avantajele aduse de proiectul de lege adoptat se numără economisirea timpului și a efortului implicat în procesul de înmatriculare. Șoferii vor putea completa și depune toate documentele necesare direct de acasă, evitând astfel cozile și birocrația asociată cu vizitele la sediile autorităților rutiere.

Astfel, înmatriculare auto online va putea fi făcută printr-o aplicaţie administrată de DRPCIV şi va permite românilor să introducă un set minim de date necesare identificării vehiculului şi, după caz, eventuale înscrisuri în formă electronică necesare operaţiunilor de înmatriculare, transcriere a transmiterii dreptului de proprietate asupra unui vehicul, emitere a unui nou certificat de înmatriculare, radiere din circulaţie, precum şi declarare fiscală sau radiere din evidenţele fiscale.

Pe 21 iunie 2023, Senatul a adoptat proiectul, în calitate de prim for sesizat, votul Camerei fiind decizional. Astfel, legea merge la promulgare.

Câte mașini există, în total, în România: doar 43% dintre ele sunt noi, restul sunt cumpărate la mâna a doua
La sfârșitul lunii decembrie erau înmatriculate peste 8 milioane de autoturisme, cu aproape 200 de mii mai multe decât în 2022. Dintre acestea, 43% sunt noi, iar restul sunt cumpărate la mâna a doua. Cerere este și pentru mașinile electrice, însă românii nu au încă încredere în eficiența acestora.

Conform datelor Institutului Național de Statistică, în clipa de față în România sunt 8 milioane de autoturisme înmatriculate în circulație. Dintre acestea, 31.271 sunt electrice și mai puțin de 2,5 milioane sunt Euro 5 și Euro 6. Pe de altă parte, una din zece mașini personale sunt non-euro, informează wall-street.ro.

Peste 2,4 milioane de autoturisme sunt mai vechi de 20 de ani, arată datele INS, iar aproximativ 4 milioane au între 10 și 20 de ani. Doar un sfert de milion au mai puțin de 2 ani și în jur de 450.000 au între 2 și 5 ani. De asemenea, aproape jumătate sunt pe motorină (media europeană este de 42%).

În plus, parcul de mașini vechi crește constant. În trimestrul II 2023, ponderea înmatriculărilor noi de autoturisme second-hand importate a fost în continuare una foarte mare: două treimi din înmatriculările noi de autoturisme.

În același timp, conform datelor ACEA (asociația producătorilor europeni de automobile), avem cea mai redusă rată de motorizare din UE. În România, la nivelul lui 2021, erau 396 de autoturisme la mia de locuitori, față de o medie europeană de 567. Trebuie precizat însă că Bulgaria lipsește din acest raport.

La vârsta medie a parcului de autoturisme suntem totuși depășiți de Grecia și Estonia, chiar dacă nu stăm foarte bine. 15,1 ani este vârsta medie a unei mașini personale din România, conform datelor ACEA.

Advertisements
error: Content is protected !!