Constructorul PORR își face treaba pe lotul 4 al Autostrăzii Sibiu-Pitești și a reușit să foreze 500 de metri din tunelul cu galerie dublă, lungimea tunelului care trece Dealul Momaia fiind de 1350 de metri.
La debutul oficial al forajului, PORR a botezat cele tuneluri paralele ,,Daniela” și ,,Alina”, după numele unor angajate ale companiei care lucrează la primul tunel clasic de autostradă din România.
Lotul 4 Curtea de Argeș-Tigveni are o lungime de aproape 10 kilometri, iar valoarea contractului este de 1,7 miliarde lei (34 milioane Euro/km.). Astfel, sunt 315 de metri forați pe tunelul mai avansat (Daniela) și 195 pe tunelul Alina, potrivit datelor actualizate PORR, scrie economedia.
”Lotul 4 al Autostrăzii Sibiu – Pitești este construit cu sPORR de către echipele PORR România. La final de ianuarie, stadiul fizic al lucrărilor a ajuns la 20.5%. Calendarul lucrărilor este promițător, cu termene de execuție clare care ne aduc mai aproape de: februarie 2024 – finalizarea instalării liniei de execuție prefabricate, cu planificarea producției primei grinzi.
În total sunt necesare 680 de astfel de grinzi. Pentru ca lucrurile să se miște eficient, 600 dintre acestea vor fi produse etapizat direct pe șantier. (…) Din estimările noastre, străpungerea totală va fi completă în primăvara anului viitor” a transmis PORR, conform Turnul Sfatului.
Lucrările în tunel au început efectiv în septembrie 2023 fiind forați primii 24 de metri. Tunelul de pe lotul Curtea de Argeș – Tigveni are 1,3 kilometri și se execută cu metoda NATM din Austria.
Cel mai lung tunel al Autostrăzii A1 Sibiu – Pitești este cel de la Poiana (1,7 km) pe lotul 3 (WeBuild), dar probabil cel mai greu de construit (din cauza reliefului/accesului) va fi cel de pe Lotul 2 Boița – Cornetu (Tunel Câineni 1.590 metri).
Încep săpăturile în munte pentru amenajarea a două noi tuneluri pe linia ferată Brașov – Sighișoara
Lucrările vor dura în jur de trei ani. La sfârşitul acestei luni vor începe lucrările pentru săparea celor două tuneluri care se vor construi pe linia de cale ferată Braşov-Sighişoara, scrie Biz Brasov.
Modernizarea acestei rute este cel mai dificil proiect feroviar din ţară datorită acestor două tuneluri, cu o lungime totală de 24 km şi galerie dublă. Modernizarea celor 112 km de linie dintre Braşov şi Sighişoara va costa 5,7 miliarde de lei fonduri europene. Are ca nou termen de finalizare anul 2027.
Secretarul de stat în Ministerul Transporturilor, Ionuţ Săvoiu, a precizat că au fost instalate cele două TBM-uri, iar alte două vor ajunge în România, astfel că ar urma să fie patru fronturi de lucru.
„O să dureze cam trei ani toată activitatea de acolo. Sperăm noi ca acest missing link din coridorul de transport feroviar să fie odată şi odată finalizat pentru a avea un parcurs cât mai eficient către frontiera de vest. Este primul proiect de asemenea anvergură realizat în România în sectorul feroviar cu o asemenea dimensiune şi cu asemenea efort financiar”, a explicat secretarul de stat.