Măsura extremă luată de un liceu: ai întârziat la prima oră, rămâi la poartă până la pauză. 20 de elevi nu au fost lăsați să intre în şcoală după ora 08:00

Updated on ianuarie 26, 2024 Ar fi benefică măsura și pentru școlile din Cluj?  Ai întârziat la prima oră, rămâi la poartă până la pauză. Prin această măsură se încearcă reducerea absenteismului din școli.

Noua regulă a intrat în vigoare de luni la un liceu din Bacău și toți elevii și părinții au fost informați, spune conducerea școlii. Marți, însă, 20 de copii au rămas la poartă zeci de minute, după ce accesul în școală a fost restricționat la ora 08:00.

Măsura extremă luată de un liceu: ai întârziat la prima oră, rămâi la poartă până la pauză. 20 de elevi nu au fost lăsați să intre în şcoală după ora 08:00 1

Situația a fost criticată inclusiv de prefectul județului Bacău. În replică, reprezentanții IȘJ Bacău au transmis că este vorba despre un regulament intern, pe care şi-l asumă managementul şcolii, scrie Digi 24.

Aproximativ 20 de elevi de la Colegiul Naţional Pedagogic „Ştefan cel Mare” nu au fost lăsaţi, marți dimineața, să intre în şcoală după ora 08:00, pe motiv că au întârziat la ore. Poarta de acces în curtea instituţiei de învăţământ a fost închisă până la prima pauză, așa cum prevede noul regulament intrat în vigoare de luni.

Decizia a stârnit inclusiv reacţia prefectului judeţului Bacău, Lucian Bogdănel, care a catalogat măsura drept „profund neinspirată şi iraţională” şi a solicitat Inspectoratului Şcolar Judeţean să facă verificări. Măsura a fost luată în urma unor „incidente”, spune conducerea școlii, şi are rolul de a reduce absenteismul, dar şi de a asigura siguranţa elevilor în instituție.

Diriginţii au comunicat părinţilor faptul că, începând de luni, 22 ianuarie 2024, poarta va fi închisă pe durata orelor de curs, iar în pauze, vor putea ieşi din incinta şcolii doar elevii care au 18 ani împliniţi, au cartea de identitate şi carnetul de elev. În data 19.01.2024, ora 13.00, a avut loc şedinţa Consiliului reprezentativ al elevilor, în cadrul căruia elevii reprezentanţi au fost informaţi cu privire la programul de acces în incinta şcolii.

Aceştia au transmis informaţiile la nivelul fiecărui colectiv de elevi. Reprezentanţii părinţilor în Consiliul de administraţie al colegiului au informat părinţii, încă o dată, prin intermediul preşedinţilor din fiecare clasă, asupra programului şi condiţiilor de acces în incinta şcolii.

Au fost afişate anunţuri de informare privind închiderea porţilor în timpul orelor de curs, la toate intrările în clădirile şcolii şi la poartă, atât în exterior, cât şi în interior”, a transmis, pentru sursa citată, Iuliana Botezatu, directoarea Colegiului Național Pedagogic din Bacău.

Ea a precizat că cei care au întârziat marți și au fost ținuți la poarta școlii sunt elevi „cu domiciliul în oraşul Bacău, care întârzie în mod obişnuit, conform absenţelor consemnate în catalog”.

Studiul care poate convinge elevii să înveţe mai mult

Cercetătorii de la Universitatea Norvegiană de Știință și Tehnologie și de la Universitatea Washington din Seattle au efectuat un studiu amplu, analizând datele provenite din țări variate, atât industrializate cât și în curs de dezvoltare, pentru a evidenția relația dintre educație și riscul de mortalitate în rândul adulților, scrie playtech.ro.

Datele au fost colectate din țări precum Marea Britanie, SUA, China și Brazilia. Analiza a inclus informații referitoare la nivelul de educație atins, pornind de la școala generală și ajungând la facultate. Rezultatele au fost publicate în revista The Lancet Public Health, evidențiind o legătură directă între numărul de ani petrecuți în sistemul de învățământ și riscul de mortalitate.

Conform studiului, fiecare an petrecut în urmărirea unei forme de învățământ se traduce printr-o reducere a riscului de mortalitate cu 2%. Astfel, finalizarea școlii generale, a liceului și a facultății echivalează cu o diminuare semnificativă a riscului de deces cu 34%.

În mod impresionant, absența totală de educație este asociată cu un risc de mortalitate similar cu cel al consumului zilnic de cinci sau mai multe băuturi alcoolice sau fumatul a zece țigări pe zi, timp de zece ani.

Inspectoratul Școlar Cluj nu va mai promova proiectul controversat prin care palmele elevilor erau „scanate” cu un dispozitiv ca să le fie determinat profilul de orientare în carieră

După ce au apărut valuri de critici în spațiul public, Inspectoratul Județean Cluj a anunțat că nu va mai promova în școli dispozitivul care promite că după o scanare de 5 minute a mâinii elevilor, aceștia vor primi un profil complet al abilităților și vor ști spre ce carieră să se îndrepte, potrivit Libertatea.

Reprezentanții firmei susțin că dispozitivul colectează „date suficiente la nivel de activitate neurodermală, iar informațiile sunt interpretate de un algoritm inventat de noi”. Inventatorul Dumitru Grigore susține că a făcut teste înaintea punerii pe piață de care s-au ocupat „colective de psihologi” și amintește de Concursul Patriot Fest, unde aplicația a luat marele premiu, trecând printr-o „jurizare de specialitate asigurată de către MApN, SRI, MAI, SPP, STS și New Strategy Center.

Specialiștii însă critică dispozitivul. Gabriel Balmuș, cercetător principal la Institutul de Cercetare a Demenței din Marea Britanie, Universitatea Cambridge, a analizat studiile pe care spune că se bazează firma din Cluj, iar concluzia sa este tranșantă:

„Literatura pe baza căreia s-au făcut aceste aparate nu este revizuită de specialiști în domeniu, ceea ce o face îndoielnică”.

“Am dubii foarte serioase că ar putea fi vreodată oferită validitate pentru acel sistem. Nici dacă ți-aș pune EEG-ul pe cap, nu pot să măsor structura de personalitate”, spune și profesorul universitar Dragoș Iliescu de la Universitatea din București, președintele Școlii Doctorale de Psihologie și Științe ale Educației.

Advertisements
error: Content is protected !!