Updated on septembrie 11, 2022 Medicul clujean George Ungureanu a povestit experiența umilitoare pe care a trăit-o pe Aeroportul Cluj. Medicul povestește că și-a cumpărat un bilet de avion spre Barcelona de la Wizz Air, pentru a afla la aeroport că va putea zbura doar dacă alții renunță la bilete.
Wizz Air a vândut mai multe bilete pentru respectivul zbor decât locuri în avion.
”Cine rahat acceptă overbooking -ul? Sunt la Aeroportul Internațional Avram Iancu Cluj unde am venit convins ca voi zbura către Barcelona unde urma să petrec 2 săptămâni într-un spital, pentru a invata niste tehnici chirurgicale avansate. De ce eram convins că voi pleca? Fiindcă luasem un bilet de avion de la minunata companie Wizz Air. Fiindcă eram convins că voi ajunge Barcelona, mi-am luat cazare si oricine care a mai călătorit pe acolo știe ca opțiunile de cazare nu sunt chiar ieftine. Convins fiind ca voi zbura, m-am prezentat ca cetățeanul responsabil la aeroport cu doua ore si jumatate înaintea zborului. Biletul de avion cumpărat includea Wizz Air Priority, bagaj de cală, Check-in la aeroport etc, adica toate besinile pe care minunatul Wizz Air le poate vinde plebeilor. Când am ajuns la bagaje, am lăsat bagajul de cala și am cerut să mi se facă check in ul, doamna de acolo, care nu este angajat al Wizz, ci al unei alte companii (am aflat ca Wizz Air nici măcar nu are birou în Aeroportul Internațional Avram Iancu Cluj) m-a informat ca, din păcate, nu este sigur că voi zbura. De ce nu este sigur că voi zbura azi undeva? Deoarece minunata companie Wizz Air a făcut overbooking.
Ce înseamnă asta? Wizz Air a vândut mai multe bilete decât locurile din avion. Doamna respectivă mi-a spus că urmează să mi se dea un bilet de avion fără loc, eu trebuie să mă duc să aștept la poarta de îmbarcare și dacă cumva alt plebeu ca mine nu se prezinta la zbor, locul lui imi revine mie. Mi se va da mie sigur? Nimeni nu știe, deoarece evident că sunt mai multe persoane care sunt ”overbooked”.
Cine o să tragă la sorți cine zboară sau nu? Nimeni nu știe. Fiindcă avionul, chiar și al Wizz Air, nu e chiar autobuzul din Baicoi și nu poți sta în picioare, dacă nu primesti loc, nu zbori.
Să recapitulăm? O companie vinde biletele de avion pentru toate locurile disponibile în avion. Din banii respectivi acoperă toate costurile legate de zborul respectiv și face, sunt convins, și un profit frumusel. Dar de ce să nu facă un profit mai mare, vânzând în plus niște bilete de avion, poate-poate cineva nu ajunge și sigur se găsește un fraier ca mine care poate aștepta trei ore in aeroport, poate zboară, poate nu, și sa faca niste profituri si mai mari. Cu alte cuvinte să faci niște profituri în plus.
Ce se întâmplă dacă plebeul nu vrea sa aștepte. Pai e simplu. Pierd biletul de avion și banii, fiindcă nu am fost acolo în eventualitatea în care apare un loc.
Să recapitulăm? Compania îmi vinde un bilet fără loc. Eu stau 5 ore în acest minunat aeroport (deoarece zborul a fost intarziat cu doua ore) fiindcă imi place suspansul, poate zbor, poate nu, poate mă fac de rușine la spitalul respectiv, poate nu. Și nimeni nu-mi poate garanta că zbor. Iar dacă nu aștept, pierd biletul de avion și banii dați pe el.
În cazul în care nu are loc în avion, plec acasă și revin la o dată ulterioară, când este loc în avion. Când este aceea dată? Nimeni nu știe. Poate fi peste o zi, doua, trei, o lună. Ce i se întâmplă minunatei companii dacă eu pierd acest avion? Aparent nimic. O alta doamnă, de la securitate mi-a spus că astăzi cel puțin 50 de pasageri au fost întorși fiindcă erau ”overbooked” la Wizz Air pe alte zboruri. Dar cel putin au avut si ei șansa mea de a petrece quality time de suspans pe aeroport.
Trei luni am fost in negocieri pentru aceste doua saptamani, deoarece acest Spital este un Centru de Excelență, nu accepta orice neurochirurg în stagii și perioadele disponibile sunt extrem de vânate. Cui de la Wizz Air îi pasa ca loaza de Ungureanu pierde 5 ore in Aeroport, se face de rahat într-un centru internațional de Neurochirurgie, nu învață niște tehnici chirurgicale care pot ajuta niște pacienți și se alege cu o tonă de probleme? Doar Ungureanu, la fel ca restul plebeilor de clienți, este neimportant pentru companie. Este evident că o companie care face așa ceva in mod regulat, își bate joc de clienții sai fiindcă poate, deoarece nu are concurență pe rutele pe care le acoperă dintr-un aeroport. Aeroportul este la fel de vinovat ca și compania și își bate la fel de mult joc, fiindcă permite ca așa ceva să se întâmple in cazul unor zboruri operate de pe acel aeroport. Că voi reclama situația la ANPC este evident. Dar în plus vreau să dau în judecată compania. Pe aceasta cale chiar vreau să ma ajutati, sa fiu pus în legătură cu alte persoane cărora li s-a întâmplat acest lucru. Și împreună sa initiem o actiune colectiva care sa zguduie putin mizeria din compania asta.
UPDATE: Zborul a fost intarziat cu 4 ore, ar trebui acum sa decoleze la 21:50. Astept deja de 4 ore. Ar mai trebui sa astept aproape 3, ca sa nu fiu sigur ca zbor. Am încercat sa sun la Wizz, pe linia de asistenta unde costa 1,19 Euro/min dar nici macar aia nu merge. Nah, linii aeriene de calitate.
UPDATE 2: Dupa ce am stat si am așteptat 9 min pe linia de telefon de asistență care costa 1,19 Euro/min, am fost informat de companie ca nu am loc în avionul care are întârziere de 4 ore. Cand i-am întrebat de ce nu am fost sunat, ca sa fiu informat fiindcă știau ca am facut check-in, mi-au spus ca nu e politica companiei și mi-au închis. E fuc..ing unbelievable.
UPDATE 3: Aparent reușesc sa plec, fiindcă sunt persoane care au renunțat la zbor. Au trecut 4 ore de cand trebuia sa plec și 7 de așteptat. Aparent, mai dureaza pana plecăm. Sunt frustrat, obosit si stresat. Mi-e milă de toți oamenii cu copii de aici, care sunt la fel ca mine. E chiar tragic. Acum ar fi culmea daca se intampla ceva cu avionul…. dar ce va fi, vom vedea. Ce a fost, v-am spus deja”, a relatat medicul Unguranu.