Pericol în școlile din Cluj. „Moneda rusească”, jocul violent practicat de elevi în pauze

Updated on februarie 23, 2022 Consilierul local Radu Boloveschi relatează despre un joc periculos practicat de elevi în școlile din Cluj. El spune că a fost atenționat de mai mulți părinți în legătură cu pericolul pe care jocul îl reprezintă.

La nivel național și în presă au apărut știri despre un nou joc periculos care circulă pe platforma Tik Tok și care a devenit popular printre școlari, mari și mici deopotrivă.

Pericol în școlile din Cluj. „Moneda rusească”, jocul violent practicat de elevi în pauze 1

Părinții unor elevi din Cluj-Napoca ne-au transmis că au primit o atenționare din partea școlii la care învață copiii lor, despre pericolul reprezentat de acesta.

Jocul se numește “Moneda rusească”, este un joc cu elemente agresive, violent fizic, elevii practicându-l în școli, în timpul pauzelor.

Mesajul primit de la școală informează că jocul constă în “învârtirea unei monede pe o suprafață, iar copilul care nu reușește să o țină în mișcare, trebuie să lovească moneda cu pumnul, sau este lovit de alții cu moneda, în pumnul strâns sau peste degete.

Câștigă cel care are cele mai puține zone roșii pe pumn, în urma lovirii cu moneda.”

Acest joc, prin acțiunile pe care le presupune, are ca rezultat vătămarea corporală a jucătorilor, medicii avertizând că rănile sunt foarte dureroase și au risc de infectare.

Psihologii vorbesc despre efectele negative asupra componentelor emoționale și sociale, jocul ducând la diminuarea empatiei, încurajarea pedepselor fizice și a agresivității între copii”, a transmis consilierul.

Psihologii școlari transmit părinților și cadrelor didactice recomandări pe această temă.

Părinții sunt îndemnați să abordeze acest subiect cu copiii lor, să le explice efectele pe care le are jocul și riscurile la care se supun participând la acesta.
Părinții și profesorii trebuie să dea dovadă de vigilență în supravegherea copiilor și să intervină rapid când situația o cere.
De asemenea, este importantă implicarea activă, constantă, în viața școlară, în monitorizarea activității de pe rețelele de socializare, a copiilor, în discuții deschise, despre diverse teme importante din viața lor.

O bună colaborare între școală- părinte – elev, precum și astfel de informări din partea școlilor, trebuie să reprezinte practici zilnice, uzuale, extrem de utile pentru dezvoltarea emoțională și fizică sănătoasă a copiilor noștri.

Astfel de jocuri și nenumărate tentații periculoase împânzesc rețelele sociale, cărora copiii le dedică timp, atenție, crezare.

Nesupravegheați, aceste pericole devin parte din viața lor, experimentări și tragedii, în lipsă de cunoaștere a tuturor informațiilor și a efectelor pe termen scurt și lung.

Educația și sănătatea copiilor noștri trebuie să fie prioritare.”, a mai transmis consilierul.

error: Content is protected !!