Updated on iunie 11, 2021 Ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, a anunțat că a fost lansată licitația pentru proiectarea drumului expres Cluj-Dej.
Durata contractului pentru realizarea studiului de fezabilitate a drumului de circa 75 de km este de 18 luni.
„Asta pentru că DX Cluj-Dej beneficiază de modelul nou de caiet de sarcini, al cărui șablon a fost pregătit la început de an de CNAIR, care sper să devină etalon pentru cât mai multe licitații pe infrastructură rutieră.
( Harta este doar un draft și nu reprezintă traseul final)
Pe același tip de caiet de sarcini modern au fost lansate în ultimele luni licitațiile pentru drumurile de mare viteză Craiova-Lugoj, București-Alexandria sau București-Târgoviște și pentru autostrada Făgăraș-Brașov, spre exemplu.
Astfel, ne asigurăm că proiectul este făcut cu cap încă de la început, că proiectarea preliminară este cât se poate de detaliată, dar lasă în același timp libertate constructorilor să ajusteze design-ul. În plus, implicarea autorităților locale în proiect este mai mare, iar un antreprenor serios este motivat și susținut prin plăți intermediare definite corect și corelate cu graficul de realizare a proiectului.
Planul este ca acest drum expres, inclus în Masterplanul General de Transport, să continue spre Bistrița și spre Baia Mare, bifurcându-se astfel de la Dej.
Cred în dezvoltarea echitabilă a regiunilor și în proiecte începute bine, care se termină cu bine”, a transmis ministrul.
„Am zis încă de la începutul anului că vom rezolva problema centurii Dejului și ne ținem de cuvânt.
Azi am mai făcut un pas în direcția aceasta. Cătălin Drulă a anunțat lansarea licitației pentru proiectarea drumului expres Cluj – Dej.
Lungimea drumului va fi de 75 km și studiul de fezabilitate va dura 18 luni. Traseul din poza e un draft și e foarte posibil sa se schimbe, dar putem să ne facem o ideea despre cum va arăta.
Acest proiect, împreuna cu așa-numita ”Autostrada Nordului”, care e drumul expres Baia Mare – Dej – Bistrița și care e în reevaluare de oferte, vor funcționa pe post de centură pentru Dej, permițând scoaterea traficului greu din oraș.
Adițional, modul în care va fi realizat caietul de sarcini este unul inovator. Proiectarea preliminară va fi foarte detaliată, dar în același timp va da libertate constructorului sa ajusteze design-ul. Autoritățile locale vor fi implicate mai mult în proiect, iar constructorii vor fi motivați prin plăți parțiale mai dese.
Ministerul Transporturilor lucrează la turație maximă și sperăm ca în următorii 4 ani să finalizăm cât mai multe proiecte majore de infrastructură. Acesta este doar unul dintre ele”, a transmis deputatul Radu Molnar.