(Foto) Cluj: Centură ocolitoare pentru Turda şi Câmpia Turzii, propusă încă din anul 1965

Updated on februarie 1, 2021 O centură ocolitoare pentru Turda și Câmpia Turzii a fost propusă încă din anul 1965, potrivit unor schițe prezentate de arhitectul șef al județului Cluj, Claudiu Salanță.

„În 1965 planificatorii de la Institutul de Studii și Proiectare în Construcții, Arhitectură și Sistematizare – ISCAS au elaborat Schița de Sistematizare – Complexul Turda. Printre altele, schiță propunea un traseu pentru drumul național 1, traseu care să deservească atât Turda cât și Câmpia Turzii.

(Foto) Cluj: Centură ocolitoare pentru Turda şi Câmpia Turzii, propusă încă din anul 1965 1

Aceasta pornea de la întrarea în Turda (dinspre Cluj), traversa Arieșul în zona actualului pod buclucaș, după care continua cu legătura spre Mihai Viteazu, apoi Alba-Iulia și continua până la ieșirea din Câmpia Turzii spre Mureș. Rolul drumului era de a acționa ca și centură ocolitoare evitând astfel traversarea localităților Turda și Câmpia Turzii cu trafic de tranzit.

Interesante sunt și propunerile de:

Realizare a unor noi zone de locuințe (în etapa 1968-1970), în Turda – 1180 + 1680 + 140 in cartierul Oprișani… O nouă zona cu caracter central în zona stadionului… 340 de apartamente zona Hotar băi, respectiv 670 apartamente în zona Șarit – Câmpia Turzii

Realizare a unor legături pietonale în municipiul Turda… din cartierul Poiana în cartierul Oprișani și stadion, prin utilizarea digului de lângă Arieș….din zona Bisericii Romano-catolice în zona Băilor Turda și zona Lacurilor Sărate….din zona centrală și pârâul Racilor la rezervația arheologică Castrul Roman

(Foto) Cluj: Centură ocolitoare pentru Turda şi Câmpia Turzii, propusă încă din anul 1965 2 (Foto) Cluj: Centură ocolitoare pentru Turda şi Câmpia Turzii, propusă încă din anul 1965 3

Realizare a unei legături între drumul propus și Băile Sărate din Turda prin zona stadionului.

Realizare a unei prelungiri a drumului care tranzitează centrul municipiului Turda, peste Arieș (cu un pod nou propus) și o conectare cu drumul național existent care tranzitează Turda.

Realizarea unei legături între Câmpia Turzii și drumul nou propus in lungul căii ferate.

Azi, parte din propuneri se regăsesc în DN1, parte în traseul autostrăzii A3, parte nu s-au realizat și parte o să se realizeze prin proiectul de centura Turda-Câmpia. Zona are un imens potențial de dezvoltare”, a transmis arhitectul.

Advertisements
error: Content is protected !!