Updated on ianuarie 6, 2021 Centura metropolitană a primit ieri avizul de mediu. Astfel, se face un nou pas important spre realizarea șoselei ocolitoare a orașului.
Din păcate, realizarea acesteia va avea un impact asupra zonei verzi din jurul orașului.
George Trif a scris: „Mă bucur să văd că am început anul în forță, dar nu pot să închid ochii la impactul major de mediu pe care proiectul îl va avea.
Vorbim până la urmă de 50 ha de defrișări și 30 ha noi plantate, iar spațiile verzi sunt preconizate a fi refăcute într-o proporție de 1:2, dar va fi nevoie de multă muncă de întreținere pentru a face toate aceste spații viabile pe termen lung. Până la urmă natura nu e ceva ce poți muta mai încolo și să funcționeze la fel.
Pentru mine „punctul nevralgic” e anihilarea parcului Colina, de care mă leagă amintirea multor ierni. După ani de zile de neglijență și lipsă de întreținere acum e departe de a fi un parc și o țintă ușoară în fața dezvoltării orașului.
Pentru alții, un risc major e că parcul trece la câțiva zeci de metri de Rezervația de Stejar Pufos de la Hoia, sit Natura 2000. La anvergura proiectului, e foarte greu să găsești pe cineva care nu suferă un impact direct.
Cu toate grijile, sper ca proiectul să nu aducă doar beneficii din punct de vedere al infrastructurii orașului, ci chiar să mobilizeze o nouă generație implicată civic pentru că, în ciuda atenției proiectanților, proiectul este intruziv la toate nivelurile și vom avea multe de reparat.”
Centura metropolitană va începe din Gilău, de la nodul Autostrăzii Transilvania, traversând zona de nord a comunelor Floreşti şi Gilău şi municipiul Cluj-Napoca, până la Apahida, unde va face joncţiunea cu Centura Vâlcele – Apahida.
Prima etapă cuprinde 65 km de centură și de drumuri de legătură, dintre care TR35 are 41 km, iar a doua, drumuri de legătură de 30 km, dintre care Apahida – 2,2 km, Florești – 7 km și Cluj-Napoca – 21 km.