Updated on noiembrie 2, 2020
De astăzi au fost puse în funcțiune 4 noi linii de troleibuz în Cluj. Cei de la Mobilitate Cluj Napoca au făcut o analiză a rețelei de transport.
Mobilitate Cluj Napoca: „🚎 Promise întâi pentru iulie, apoi pentru august, de astăzi circulă 4 noi linii de troleibuz în Cluj:
Traseul 2 are 2 troleibuze la stradă pentru un interval de succedare de 25 de minute între plecări. Circulația are loc doar de luni până vineri, doar până la 20:00.
Traseul 10 este deservit de 2 troleibuze pentru plecări la 30 de minute și nu circulă în weekend.
Traseul 14 circula, la rândul lui, doar de luni până vineri și este deservit de până la 4 troleibuze, asigurându-se intervale de 15-25 min între plecări.
Traseul 23 va fi deservit de un singur troleibuz la un interval de 50-60 min între plecări.
❗️ Traseele în cauza nu au implicat vreo rețea noua sau extinderea sistemului, ci doar refolosirea tronsoanelor de infrastructură construite înainte de 1989 și nefolosite din 1994: Câmpul Pâinii, Fabricii, Muncii. Nici unul dintre noile trasee nu circulă în weekend. Ultima extindere a rețelei de troleibuz a avut loc în 1986, iar 5 ani de fonduri disponibile pentru infrastructură de transport electric au trecut fără vreun proiect depus pentru noi rețele fir-contact.
Tot de astăzi, 2 noiembrie, noile orare înlătură vehicule de pe trasee consacrate pentru a le folosi pe noile trasee, scăzând implicit serviciul de pe acestea:
– Orarul traseului 3 rămâne cu 4 troleibuze din 5, crescând intervalul dintre plecări;
– 3 troleibuze sunt înlăturate de pe traseul 6;
– Linia 25 pierde 4 troleibuze, reducându-se flota traseului cu 25%.
❌ Până săptămână trecuta, CTP Cluj opera 53 de troleibuze în ora de vârf pe cele 7 trasee consacrate(1, 3, 4, 5, 6, 7, 25). Acum, cu ocazia introducerii noilor trasee, 54 de troleibuze vor circula la stradă în total. Practic, cu ocazia introducerii a 4 trasee noi într-un oraș cu peste 60 de troleibuze nefolosite(dintre care 7 noi, cu 0km), flota de troleibuze active se sporește de astăzi cu un vehicul.
🚏 Cluj-Napoca dispune de 132 troleibuze moderne, desi operează sub jumătate dintre ele. Între timp, dintre cele 338 de autobuze diesel din flota CTP, doar 52% sunt ecologice. Deși PMUD prevea extinderi ale sistemelor de troleibuz și bani pentru acestea, între 2015 și 2020 nu s-a depus nici un proiect pentru extinderea rețelei. În acești ani s-au cumpărat 41 de autobuze diesel la mâna a doua și 95 de autobuze diesel noi”.
Emil Boc:
Noile trasee sunt:
Linia 2: Cartier Mănăștur – Piața Gării
DUS: str. Primăverii (stația Ion Meșter), str.Izlazului – str.Câmpului – Calea Mănăștur – Calea Moților – str. Memorandumului – Piața Unirii – str. Regele Ferdinand, str. Horea, Piața Gării.
ÎNTORS: Piața Gării, str. Burebista, str. I. Coroianu, str. Traian, Piața Mihai Viteazu (stația Pod Traian), str. Regele Ferdinand, str. Memorandumului, Calea Moților, Calea Mănăștur, str. Primăverii.
Linia 10: Cartier Gheorgheni – Bulevardul Muncii
DUS: str. Unirii – bd. Nicolae Titulescu – Piața Cipariu – Piața Avram Iancu – bd. 21 Decembrie 1989 – str. Paris – str. Câmpul Pâinii – str. Bulgarilor – str. Fabricii – bd. Muncii (capăt ERS CUG).
ÎNTORS: bd. Muncii – str. Fabricii – str. Aurel Vlaicu – str. Teodor Mihali – str. Alexandru Vaida Voevod – str. Unirii.
Linia 14: Cartier Mănăștur – Bulevardul Muncii
DUS: str. Primăverii (stația Ion Meșter) – str. Izlazului – str. Câmpului – Calea Mănăștur – Calea Moților – str. Memorandumului – Piața Unirii – bld. 21 Decembrie 1989 – str. Fabricii – bd. Muncii (capăt ERS CUG);
ÎNTORS: bd. Muncii – str. Fabricii – bd. 21 Decembrie 1989 – Piața Unirii – str. Memorandumului – Calea Moților – Calea Mănăștur – str. Primăverii.
Linia 23: Piața Mihai Viteazul – Bulevardul Muncii (anterior linie de autobuz)
Dus: P-ta M. Viteazul (stație I.P. Voitesti) – str. Cuza Vodă – bd. 21 Decembrie 1989 – str. Paris – str. Câmpul Pâinii – str. Bulgarilor – str. Fabricii – bd. Muncii (capăt ERS CUG);
Întors: bd. Muncii – str. Fabricii – str. Câmpul Pâinii – P-ța 1 Mai – str. Paris – str. București – Piața Abator – str. D.Barceanu – str. Traian – P-ța M. Viteazul (I.P. Voitesti).