Patru linii noi de troleibuz în Cluj Napoca, de luni. Traseul celor 4 linii

Updated on octombrie 29, 2020 Cluj-Napoca este singurul oras din Romania in care transportul public cu tractiune electrica nu s-a diminuat dupa anul 1990 , desi in alte orase au fost desfiintate partial sau in intregime retelele de transport electric cu troleibuze sau tramvaie. Mijloacele de transport public cu tractiune electrica parcurg cele mai solicitate si aglomerate trasee din oras.

Primaria Cluj-Napoca si Compania de Transport Public au in permanenta ca obiectiv, in cadrul strategiei de dezvoltare a transportului public, promovarea unui transport ecologic, nepoluant. Astfel a fost avuta in vedere nu numai mentinerea ci si extinderea si modernizarea transportului public cu tractiune electrica prin :

Patru linii noi de troleibuz în Cluj Napoca, de luni. Traseul celor 4 linii 1

-Achizitia de autobuze electrice , troleibuze si tramvaie moderne , care ofera confort si siguranta, sunt ecologice si protejeaza sanatatea populatiei, au consum redus de energie si recuperareaza o parte din energia de franare ;

-Modernizarea caii de rulare a tramvaielor;

-Modernizarea liniei de contact pentru tramvaie si troleibuze ;

-Infiintarea unor linii noi de troleibuz ;

-Inlocuirea liniilor de transport cu autobuze in linii de transport cu troleibuze electrice ;

Sondajul privind calitatea vieţii în oraşele europene, comandat de Comisia Europeană de la Bruxelles, relevă informații deosebit de utile despre transportul public clujean, pe baza cărora CTP își poate stabili strategia de marketing și comunicare publică. În cadrul cercetării au fost analizate 89 de oraşe europene, România fiind reprezentată de trei municipalităţi, Bucureşti, Cluj şi Piatra Neamţ.

Deosebit de incurajator pentru CTP, este faptul ca 90% dintre locuitorii din Cluj-Napoca considera ca transportul public este accesibil din punct de vedere financiar iar 81% se declara multumiti de calitatea transportului public.

Cele 4 linii noi de troleibuz care au fost realizate in acest an si care vor fi puse in functiune luni 2 noiembrie 2020 sunt Linia 2 , Linia 10 , Linia 14 si Linia 23. Acestea au urmatoarele trasee :

Linia 2 (cart. Manastur – P-ta Garii)
Dus: Str. Primaverii (statia Ion Mester) – str. Izlazului – str. Campului – Cal. Manastur – Cal. Motilor – str. Memorandumului – P-ta Unirii – str. Regele Ferdinand – str. Horea – P-ta Garii;
Intors: P-ta Garii – str. Burebista – str. I. Coroianu – str. Traian – P-ta M. Viteazul (statia Pod Traian) – str. Regele Ferdinand – str. Memorandumului – Cal. Motilor – Cal. Manastur – str. Primaverii.

Linia 10 (cart. Gheorgheni – Bd. Muncii)
Dus: Str. Unirii – Bd. N. Titulescu – P-ta Cipariu – P-ta A. Iancu – Bd. 21 Decembrie 1989 – str. Paris – str. Campul Painii – str. Bulgarilor – str. Fabricii – Bd. Muncii (capat ERS CUG);
Intors: Bd. Muncii – str. Fabricii – str. A. Vlaicu – str. T. Mihali – str. Al. V. Voievod – str Unirii.

Linia 14 (cart. Manastur – Bd. Muncii)
Dus: Str. Primaverii (statia Ion Mester) – str. Izlazului – str. Campului – Cal. Manastur – Cal. Motilor – str. Memorandumului – P-ta Unirii – Bd. 21 Decembrie 1989 – str. Fabricii – Bd. Muncii (capat ERS CUG);
Intors: Bd. Muncii – str. Fabricii – Bd. 21 Decembrie 1989 – P-ta Unirii – str. Memorandumului – Cal. Motilor – Cal. Manastur – str. Primaverii.

Linia 23 (P-ta M. Viteazul – Bd. Muncii), transportul cu autobuze va fi inlocuit cu troleibuze, pe traseul:
Dus: P-ta M. Viteazul (statie I.P. Voitesti) – str. Cuza Voda – Bd. 21Decembrie – str. Paris – str. Campul Painii – str. Bulgarilor – str. Fabricii – Bd. Muncii (capat ERS CUG);
Intors: Bd. Muncii – str. Fabricii – str. Campul Painii – P-ta 1 Mai – str. Paris – str. Bucuresti – P-ta Abator – str. D. Barceanu – str. Traian – P-ta M. Viteazul (I.P.Voitesti).

Transportul pe linia 23L se suspenda.

Statiile de imbarcare-debarcare pe noile linii vor fi comune cu celelalte statii ale mijloacelor de transport CTP Cluj-Napoca de pe traseu.

Orarele vor putea fi consultate pe site-ul Companiei, incepand cu 1 noiembrie 2020.

Advertisements
error: Content is protected !!