Updated on octombrie 9, 2020 Implementarea drumului experimental „2+1 alternativ” pe DN2 Sinești Movilița a fost un succes. În ultimele 12 luni accidentele rutiere grave și victimele au scăzut semnificativ, spre 0.
Un astfel de sistem ar putea fi implementat și pe drumul Cluj Napoca – Dej, un drum pe care au loc frecvent accidente grave.
„După cum se poate observa, accidentele rutiere grave și victimele au scăzut semnificativ, spre 0, dovedind incontestabiul faptul că această soluție este corectă din punct de vedere al siguranței rutiere pe acest tip de platformă de drum cu lățime de 12 metri.
Chiar dacă în momentele de vârf de trafic (ex: duminică după-amiază) se înregistrează uneori coloane de mașini cu viteze mai scăzute de deplasare, datele noastre arată că în peste 95% din timp traficul este fluent cu o viteză medie de deplasară normală pentru un drum național”, au scris cei de la Asociația Pro Infrastructura.
„Practic cu acest minim efort de modificare a marcajelor, în ultimele 12 luni s-au salvat cel puțin de 5 vieți doar pe acești 9 kilometri de drum.
În consecință, organizația noastră va continua să susțină implementarea ”2+1 alternativ” și pe alte sectoare de drum național pretabile, soluție utilizată pe larg in Vestul Europei pe sectoare de drum similare, având ca target reducerea cu până la 50% a accidentelor rutiere grave de pe DN2”, au mai scris aceștia.
Advertisements