Updated on septembrie 11, 2020 Universitatea Babeș-Bolyai din Cluj-Napoca (UBB) a decis începerea anului universitar 2020-2021 în variante mixte, adaptate fiecărei facultăți și specializări, de la învățământ clasic, prin învățământ hibrid la învățământ complet online.
„Am ajuns la această decizie pornind analiza de la următoarele aspecte:
1. Pandemia este încă o realitate prezentă.
2. În această situație de pandemie, așa cum rezultă și din emailurile primite la Rectorat (adesea de la părinți și studenți), există grupuri care doresc începerea cursurilor doar în variantă clasică și grupuri care doresc începerea acestora doar în variantă online; surprinzător, există și unele grupuri, este drept, mai puțin numeroase, care nu doresc începerea anului universitar.
3. Conducerea UBB și-a asumat misiunea de a începe anul universitar și în variantă clasică, acolo unde este posibil, îmbunătățită cu experiența online pe care o avem deja. Facem acest lucru nu doar de dragul cadrelor didactice și de cercetare – care pot să-și reorienteze activitățile academice pe componenta științifică –, ci mai ales de dragul studenților, pentru a nu le afecta parcursul de viață. De aceea, am cerut ca punctul de vedere al reprezentanților studenților să fie serios analizat la nivelul fiecărei facultăți din UBB. Acest demers a fost asumat de majoritatea universităților din lume, mai ales de cele mai reprezentative.
4. Dincolo de constrângerile derivate din starea de alertă, există constrângeri naționale specifice dedicate procesului educațional.
5. În cadrul acestor constrângeri naționale, în baza autonomiei, UBB a ales propriile scenarii, constrânse la rândul lor de următoarele:
a. atingerea celor mai bune standarde academice, în condițiile date, cu asigurarea condițiilor de siguranță pentru comunitatea UBB;
b. capacitatea de cazare a studenților în cămine, în condiții de siguranță, pe perioada pandemiei;
c. resursele administrative (mai ales de spațiu) ale UBB și ale facultăților;
d. specificul programelor de studiu (ex. profilul experimental/vocațional, numărul de studenți etc.), inclusiv anul de studiu (ex. studenții din anul I să poată beneficia de schimbarea statutului și înțelegerea culturii academice, iar studenții din ultimul an de studiu să poată demara cercetările asociate lucrărilor de absolvire etc.);
e. experiența și reușita UBB în managementul pandemiei în perioada stării de urgență, derulându-se adecvat activitățile academice, examenele de absolvire și examenele de admitere;
f. protejarea orașului, în condițiile în care UBB este cea mai mare comunitate academică din țară: una este să aduci în Cluj-Napoca câteva mii de studenți și alta este să aduci câteva zeci de mii. Mă aștept ca studenții UBB (dar și întreaga comunitate UBB) să fie modele de implementare riguroasă a condițiilor de siguranță în campus, în toate zonele academice și în societate în general”, a transmis rectorul UBB.
Modalitățile de desfășurare a activității didactice
în anul universitar 2020-2021
Nr. crt. | Facultatea | Scenariu adoptat | Observații |
1. | Matematică și Informatică | Online | – |
2. | Fizică | Hibrid 3 | Întâlniri față în față se vor organiza pentru următoarele activități: · Studenții din anii terminali: pentru activități în vederea pregătirii lucrării de licență sau disertație, la înțelegere cu cadrul didactic îndrumător; · Studenții din toți anii: pentru digitalizarea activităților de laborator/curs, la înțelegere cu cadrul didactic titular; · Studenții din toți anii: pentru activități de cercetare. Restul activităților se vor desfășura online. |
3. | Chimie și Inginerie Chimică | Hibrid 2 | Studenții vor fi prezenți la facultate pentru activitățile de laborator în regim modular (pe specializări și ani/niveluri de studiu). |
4. | Biologie și Geologie | Hibrid 3 | Master IFR – integral online Cursuri și seminarii online – licență și master Laboratoare on site, licență (semestrul I): · Biologie – linia română (anii I și III); · Biologie ambientală – linia română (anii I și III); · Biochimie – linia română (anii I și III); · Biotehnologii industriale – linia română (anii I și IV); · Biologie – linia maghiară (anii I și III); · Ecologie și protecția mediului-linia maghiară (anii I și III); · Geologie – linia română (anii I și III); · Geologie – linia maghiară (anii I, II și III); · Inginerie geologică – linia română (anii I, II, III și IV); Laboratoare on site, master (semestrul I): · Biotehnologie moleculară – linia română (anul I); · Biologie medicală – linia română (anul I); · Ecologie sistemică și conservare- linia română (anul I); · Biologie medicală – linia maghiară (anul I); · Ecologie terestră și acvatică – linia maghiară (anii I și II); · Geologie aplicată – linia română (anii I și II); Laboratoare on site, licență (semestrul II): · Biologie – linia română (anii II și III); · Biologie ambientală – linia română (anii II și III); · Biochimie – linia română (anii II și III); · Biotehnologii industriale – linia română (anii III și IV); · Biologie – linia maghiară (anii II și III); · Ecologie și protecția mediului – linia maghiară (anii II și III); · Geologie – linia română (anii I și III); · Geologie – linia maghiară (anii I, II și III); · Inginerie geologică – linia română (anii I, II, III și IV); Laboratoare on site, master (semestrul II): · Biotehnologie moleculară – linia română (anul II); · Biologie medicală – linia română (anul II); · Ecologie sistemică și conservare- linia română (anul II); · Biologie medicală – linia maghiară (anul II); · Ecologie terestră și acvatică – linia maghiară (anii I și II); · Geologie aplicată – linia română (anii I și II). |
5. | Geografie | Cluj-Napoca, Zalău – online Bistrița, Gheorgheni, Sighetu Marmației – hibrid | – |
6. | Știința și Ingineria Mediului | Hibrid 3 | Master – integral online Extensia Sfântu Gheorghe – integral online |
7. | Drept | Online | – |
8. | Litere | Online | – |
9. | Istorie și Filosofie | Online | – |
10. | Sociologie și Asistență Socială | Online | – |
11. | Psihologie și Științe ale Educației | Online și hibrid | Online – Departamentele de Psihologie, Psihologie Clinică și Psihoterapie, Psihologie Aplicată, Științe ale Educației, Pedagogie Didactică Aplicată (cu excepția practicii de specialitate care se va desfășura în regim hibrid), Didactica Științelor Exacte, Didactica Științelor Socio-Umane, Didactică în Limba Germană (cu excepția unor materii care se vor desfășura în regim hibrid), DPPD Hibrid – Departamentul de Psihopedagogie Specială |
12. | Științe Economice și Gestiunea Afacerilor | Online | – |
13. | Studii Europene | Online | – |
14. | Business | Online | – |
15. | Științe Politice, Administrative și ale Comunicării | Hibrid | Cursuri și seminarii online; Evenimente didactice și de cercetare on-site (cu participară voluntară) |
16. | Educație Fizică și Sport | Hibrid 2 | Licență – Toate cursurile și seminariile teoretice se vor desfășura online. Lucrările practice la disciplinele sportive și laboratoarele de la programul de studii Kinetoterapie și motricitate specială se vor desfășura față în față pe grupe de maxim 15 studenți:Master – online, excepție făcând disciplinele prevăzute cu lucrări practice, care se vor desfășura față în față. |
17. | Teologie Ortodoxă | Hibrid | Anul I, toate specializările – on site Artă Sacră, domeniul Arte Vizuale, toți anii – on site Restul studenților și masteranzii – online |
18. | Teologie Greco-Catolică | Cluj-Napoca – Hibrid 1 Blaj – Online Oradea – licență – Hibrid 2 Oradea – master – Online | Cu transmiterea simultană a seminariilor și a cursurilor on line. |
19. | Teologie Reformată | Online și hibrid | Licență – Teologie reformată didactică – Disciplinele Chitară și Flaut drept se vor desfășura față în față Licență – Muzică – orele de practică și orele individuale se vor desfășura față în față Master – integral online |
20. | Teologie Romano-Catolică | Alba Iulia – Hibrid 2 Cluj-Napoca – Online | – |
21. | Teatru și Film | Hibrid 2 | Toate specializările, nivel licență și master |
22. | Doctorat | Toate studiile doctorale debutează în regim clasic (îmbunătățit, acolo unde este cazul, cu practici online, derivate din experiența bună cu aceste practici din cadrul pandemiei). | – |
23 | Educația ID/IFR | Studiile la acest nivel se vor realiza în variantă online. | – |