Updated on iunie 8, 2020 Lucrări întârziate la Autostrada A10 Sebeș-Turda.
Asociația Pro Infrastructură: „Joi, 04.06.2020, am filmat din dronă principalele puncte critice de pe loturile 1 și 2 ale Autostrăzii A10 Sebeș-Turda: nodurile rutiere Sebeș și Alba Iulia Nord și zona Teiuș.
Tronsonul 1 se apropie de 90% stadiu fizic, mobilizarea constructorului (Pizzarotti) îmbunătățindu-se semnificativ în ultimele săptămâni. Însă este încă foarte mult de muncă mai ales la nodurile din capete, cel din nord având în continuare stâlpi de înaltă tensiune nemutați.
Doar la Sebeș trebuie instalate aproximativ 150 de grinzi de beton și un tablier metalic, plus armarea, suprabetonarea și asfaltarea celor 5 structuri de 1,2 km. La Alba Iulia Nord pasajul peste calea ferată este foarte întârziat.
Video zona nodurilor rutiere Sebeș și Alba Iulia Nord
Dacă Pizzarotti lucrează la fel de încet ca în ultimii ani, abia vara lui 2021 poate fi un termen de finalizare realist (toate bretelele).
Pe lotul 2, al grecilor de la Aktor, este în continuare haos: se refac terasamente deoarece nu ies testele de capacitate portantă, avem structuri executate de Retter abandonate și zone asfaltate în stil tablă de șah. Managerii par complet depășiți de situație și nici nu-și plătesc la timp subcontractorii.
Singura veste pozitivă este ridicarea în nodul Teiuș a noilor stâlpi de linii electrice necesari deblocării pasajului peste calea ferată.
La un progres fizic chinuit care nu a atins încă 70%, este evident că șantierul nu se poate finaliza în 2020, ba chiar și 2021 prezintă mari semne de întrebare în condițiile actuale.
Video Santier autostrada A10 lot 2 zona orasului Teius
Într-un scenariu optimist, în 2020 se poate deschide circulația pe cei 17 km dintre Alba Iulia Nord și Sebeș, dar numai pe bretelele scurte conectate în sensurile giratorii A1-A10. Pentru asta, Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere trebuie să iasă din zona de confort și să-și asume răspunderea unei recepții parțiale”.
Lotul 1 al autostrăzii A10 Sebeș – Turda se numără printre secțiunile care, pe hârtie cel puțin, ar trebui să fie gata la finalul anului. Totuși, stadiul în teren și mobilizarea mai redusă a constructorului face puțin probabilă deschiderea celor 17 km de autostradă. „Aș merge mai degrabă pe 60% șanse de deschidere”, a recunoscut până și șefa Companiei de Autostrăzi, Mariana Ioniță, într-un interviu pentru HotNews.ro.