Updated on aprilie 22, 2020 Lucrarile la prima strada smart din Romania se apropie de final
Primarul Emil Boc a declarat că a verificat astăzi stadiul lucrărilor la str. Molnar Piuariu, proiect cu finanțare europeană ce presupune reamenajarea completă a tronsonului dintre străzile Fabricii de Zahăr și Dâmboviței, cuprinzând intersecția cu str. Teleorman. Investiția vizează crearea unui culoar pietonal modern, cu prioritizarea mijloacelor de transport nemotorizate.
„ Lucrarile la prima strada smart din Romania se apropie de final. 48 de arbori noi vor completa copacii existenți pe acest tronson, îmbunătățind semnificativ calitatea spațiului public. De asemenea, va fi instalat mobilier urban modern, ce permite încărcarea telefoanelor mobile sau tabletelor prin porturi USB, precum și două stații de încărcare rapidă pentru mașini electrice, cu câte 2 locuri fiecare.
Pe lângă reorganizarea spațială și dotările urbane menționate, este instalat un nou sistem de iluminat, inteligent, cu tehnologie LED și un sistem de irigare cu senzori”, a anunțat primarul.
Descriere sumară proiect:
• reorganizarea străzii prin eliminarea diferențelor de nivel între spațiul exclusiv pietonal și spațiul carosabil;
• refacerea întregii suprafețe de călcare;
• reorganizarea intersecțiilor;
• plantarea a 48 de arbori noi, arbuști;
* accesibilizarea spațiului public pentru persoanele cu dizabilități și protecția acestora (pavaje cu marcaje tactile integrate)
* propunerea unui concept de mobilare urbană modern şi coerent adaptat specificului străzii/zonei;
* lucrări pentru asigurarea iluminatului public şi de siguranţă modern şi performant care să permită creşterea eficienţei energetice;
* lucrări pentru iluminat festiv, iluminat arhitectural, telegestiune, evenimente publice;
* reducerea consumului de energie electrică şi implicit a gazelor cu efect de seră (ex. CO2), prin utilizarea unui sistem de iluminat performant, care folosește tehnologii ce permit reducerea fluxului luminos pentru anumite paliere orare.
* îmbunătățirea sistemului de colectare a apelor pluviale;
* toate elementele infrastructurii edilitare existente și propuse în zonă se vor rezolva în sisteme subterane moderne.
„Am atentionat constructorul cu privire la faptul ca termenul contractual de finalizare a lucrarii este data de 15 mai 2020, iar dupa aceasta data vor fi aplicate penalitati de intarziere, conform contractului.
Proiectul este finanțat din fonduri europene prin Programul Operațional Regional, axa 4.1 și are o valoare totală de 4.3 milioane de lei”, a mai spus Emil Boc.