Cluj: Conectarea Aeroportului Internațional la rețelele feroviară blocată de București. 76 de milioane de euro

Updated on septembrie 29, 2018 Conectarea Aeroportului Internațional Cluj-Napoca la rețelele feroviară și rutieră putea fi făcută pe bani europeni, dar fondurile de 76 de milioane de euro au fost pierdute din cauza răzgândirii companiei CFR de la București.

Pentru studiile necesare scrierii cererii de finanțare, aeroportul clujean a cheltuit 2 milioane de euro, din care 1 milion de euro bani europeni.

Cluj: Conectarea Aeroportului Internațional la rețelele feroviară blocată de București. 76 de milioane de euro 1

În final, pur și simplu, cererea de finanțare nu a mai fost depusă. CFR SA s-a râzgândit și nu a mai vrut să participe la asocierea de autorități, regii și companii publice care ar fi trebuit să depună proiectul, iar reprezentanții Consiliului Județean Cluj nu au avut curajul să își asume ei singuri depunerea cererii de finanțare, în contextul în care în această instituție nimeni nu prea mai avea curajul să semneze nimic, după arestarea fostului președinte al Consiliului, Horea Uioreanum anunță g4media.ro.

Banii ar fi urmat să fie folosiți pentru a construi un terminal intermodal, care ar fi conectat cel mai mare aeroport regional din România cu rețeaua rutieră și cu cea feroviară.

Investiția ar fi fluidizat traficul din nordul Clujului, UE ar fi finanțat investiția în proporție de 85%.

Banii au fost pierduți după ce CFR SA a refuzat în ultimul moment să semneze cererea de finanțare. Anterior, în repetate rânduri, conducerea companiei comunicase în scris că este de acord cu proiectul.

Surse apropiate de proiect spun că vina ar aparține conducerii Ministerului Transporturilor, care ar fi blocat acest proiect pe fondul războiului politic dintre administrația centrală, dominată de coaliția PSD-ALDE, și administrația locală și județeană, dominată de coaliția PNL-UDMR

Advertisements
error: Content is protected !!