Cluj vs București. Gabriela Firea „atac” la autobuzele clujenilor: „Informatiile diseminate in mediul online, care compara, in mod eronat, preturile autobuzelor ce vor fi achizitionate de catre municipalitatea Bucurestiului cu cele care trebuiau achizitionate de catre compania de transport public Cluj-Napoca sunt complet false si urmaresc …”

Updated on februarie 22, 2018 Primarul Bucureștiului Gabriela Firea spune că nu se pot compara prețurile autobuzelor pe care Bucureștiul le va cumpăra cu prețurile autobuzelor pe care Clujul le va cumpăra deoarece licitația de la Cluj ar fi anulată. Licitația de la Cluj a fost anulată în iunie anul trecut dar a fost reluată pe 14 decembrie 2017. 3 firme au depus oferte, care sunt în analiză acum. Estre vorba de Mercedes, Karsan și BMC. De ce minte Gabriela Firea când este vorba de Cluj?

Pe Facebook,Gabriela Firea a scris: „Informatiile diseminate in mediul online, care compara, in mod eronat, preturile autobuzelor ce vor fi achizitionate de catre municipalitatea Bucurestiului cu cele care trebuiau achizitionate de catre compania de transport public Cluj-Napoca sunt complet false si urmaresc minimalizarea unui proiect de mare anvergura, vital pentru bucuresteni.

Cluj vs București. Gabriela Firea „atac” la autobuzele clujenilor: „Informatiile diseminate in mediul online, care compara, in mod eronat, preturile autobuzelor ce vor fi achizitionate de catre municipalitatea Bucurestiului cu cele care trebuiau achizitionate de catre compania de transport public Cluj-Napoca sunt complet false si urmaresc ...” 1

In primul rand, persoanele care fac referire la licitatia respectiva nu stiu sau ignora deliberat un aspect esential si anume ca aceasta a fost anulata, in consecinta orice comparatie intre cele doua licitatii este neavenita si lipsita de fundament.

Mai mult decat atat, in cazul Bucurestiului vorbim de trei tipuri de autobuze: 30 de autobuze de 18 metri, 50 autobuze de 10 metri (destinate traseelor de noapte si rutelor care includ zone cu carosabil mai ingust) si 329 de autobuze de 12 metri, astfel ca, pretul comunicat, adica 250.000 euro per bucata, reprezinta un pret mediu, acesta variind in functie de dimensiunile acestora.

Conform caietului de sarcini, toate cele 400 de autobuze vor avea o garantie de opt ani, in acest interval, manopera completa, inclusiv reviziile, intrand in sarcina furnizorului. Mai mult decat atat, in primii 4 ani, mijloacele de transport in comun vor avea o garantie extinsa, adica inclusiv in ceea priveste consumabilele de exploatare (uleiuri, filtre, manopera de revizie tehnica, intretinere etc).

Totodata, autobuzele vor fi dotate cu echipamente eclectronice pentru control si monitorizare, care includ numarerea calatorilor, supraveghere video interior-exterior, verificarea si monitorizarea conditiilor de microclimat in interior, A/C si incalzire, conexiune online cu dispeceratul, echipamente moderne de taxare, care sunt conectate online cu dispeceratul, un sistem de informare calatori, cu display, care ofera informatii asupra traseului, reclame, informatii turistice etc.

Autobuzele vor fi dotate, de asemenea, cu panouri de afisaj in exteriorul autobuzului, pe care pot rula reclame sau informatii de interes public, fara sa afecteze aspectul si integratitatea caroseriei, spre deosebire de colantarile existente in prezent.

Mijloacele de transport public prezinta imbunatatiri IT, care realizeaza monitorizarea tuturor echipamenteleor din punct de vedere al diagnozei si autodiagnozei, oferind informatii esentiale atat pentru conducatorul auto cat si pentru cei care realizeaza mentenanta acestora.

Pentru corecta informare a opiniei publice, subliniem faptul ca licitatia organizata de municipalitatea Bucurestiului s-a derulat respectand princiipiile transparentei si avand toate avizele ANAP”.

În Cluj, pe 14 decembrie 2017, 3 societăți au depus oferte pentru cea mai mare licitație din istoria Companiei de Transport Public (CTP). Este vorba despre Mercedes, Karsan și BMC. Ofertele sunt acum în procedură de analiză, la sediul companiei, informează linia9.ro.

Cea mai mare licitație din istoria CTP presupune cumpărarea a 60 de autobuze scurte. Valoarea estimată a contractului este de 63,3 milioane de lei, adică aproape 14 milioane de euro. Banii vin din creditul de 20 de milioane de euro contractat de la Raiffeisen Bank şi garantat de Primăria Cluj-Napoca.

MERCEDES. Brandul german Mercedes Benz nu are nevoie de nicio prezentare. Autobuzele sunt produse în Germania, la Mannheim, dar și în Franța, Spania sau Turcia. Cel mai nou model de 12 metri se numește Bluetec 6. Există și varianta scurtă de la Conecto.
Cluj vs București. Gabriela Firea „atac” la autobuzele clujenilor: „Informatiile diseminate in mediul online, care compara, in mod eronat, preturile autobuzelor ce vor fi achizitionate de catre municipalitatea Bucurestiului cu cele care trebuiau achizitionate de catre compania de transport public Cluj-Napoca sunt complet false si urmaresc ...” 2

Nemţii de la Mercedes au câştigat și licitaţia pentru furnizarea a 15 autobuze articulate, organizată de CTP anul trecut. Vehiculele Conecto lungi vor fi furnizate până în martie 2018.

Advertisements
error: Content is protected !!