Updated on aprilie 12, 2017 Ikea va investi 500 milioane de euro în expansiunea din România și va crea mai mult de 3.000 de locuri de muncă. Unul din orașele prioritare este Clujul, potrivit lui Stefan Vanoverbeke, Country Retail Manager al IKEA South East Europe.
Într-un interviu acordat revistabiz.ro, Stefan Vanoverbeke, a declarat: „Eu sunt responsabil de regiunea de sud-est a Europei, care include România, Serbia, Croația și Slovenia. Dar, cu 20 de milioane de locuitori, România este cea mai mare piață. Dacă mă uit puțin în viitor, pe termen lung, ne dorim să avem 13 magazine în regiune și nouă în România. Cel de-al doilea magazin este cel din Pallady, iar apoi vom continua extinderea la nivel de țară, unde sunt prioritare Cluj, Timișoara și Brașov”.
„Anul acesta totul gravitează în jurul mâncării, este o temă extrem de frumoasă și presupune bucătăriile, gastronomia și divizia de alimentație. Atunci când clienții trec pe la noi, vor să vadă mereu ceva nou, acest factor este foarte important pentru noi, de aceea lucrăm cu colecții. O dată la trei ani avem o colecție de designer specială, avem colecții sezoniere, urmează să primim colecția de mobilier de vară. De asemenea, vom avea noi produse din colecția Stockholm, care este gama noastră high-end.
Sunt o multitudine de motive să ne vizitați mai des magazinul. Știm că avem un concept de succes, dar de asemenea vrem să inovăm, să descoperim noi modalități de a cunoaște clienții. Ne dorim să creăm un nou serviciu, prin care să asigurăm puncte de ridicare. Pe viitor, ne dorim să oferim clienților posibilitatea să vină la aceste puncte de ridicare, să vadă produsul și să cumpere la un preț mai mic față de comanda clasică” a mai spus reprezentantul Ikea.
Până se va deschide Ikea, la Cluj va veni concurența, XXXLutz. După Timișoara, compania va deschide alte două centre de vânzare în România, la Cluj-Napoca și în București, conform publicației locale Opinia Timisoarei și preluat de profit.ro.
Brandul care avea să devină un mare lanț de magazine a fost lansat chiar după al doilea război mondial, în toamna anului 1945, la doi ani după apariția Ikea, printr-un mic centru comercial în Austria. Expansiunea a fost declanșată din 1973, astăzi XXXLutz având 237 de magazine în Austria, Germania, Cehia, Slovacia, Ungaria, Suedia, Slovenia, Croația și Serbia și 20.800 de angajați.
Grupul, astăzi cu o cifră de afaceri de peste 3 miliarde euro, deține mărcile Mömax, Möbelix, Kranz, Neubert, Rück, Aiko, Möma, Lesnina, Emslander, Bierstorfer, Mann Mobilia, Sparkauf, Gamerdinger, fiind al doilea furnizor de mobilă și bricolaj din Europa, după rivalii de la Ikea pe care vrea acum să-i concureze inclusiv în România.
Grupul suedez Ikea a deschis în 2007 primul și singurul magazin în nordul Bucureștiului, în zona comercială Băneasa. Al doilea magazin va fi deschis în pe Bulevardul Theodor Pallady din București.