Updated on aprilie 24, 2016 Consilierul local Bîldea Ioan a postat o fotografie de la Cetățuie cu mesajul: „Niste scari rulante ar fi utile si pentru urcarea pe Cetatuie”.
Ne-am gândit să vă prezentăm 5 modele de scări rulante exterioare care s-ar potrivi pentru această zonă.
Peste tot în lume acestea sunt folosite pentru astfel de diferențe de nivel, nefiind vorba de lene ci de respect pentru cei care chiar nu pot urca.
În unele orașe s-au dovedit utile deoarece diferența de nivel era foarte mare.
1. The Central-Mid-Levels Escalator din Hong Kong
foto: chinaescapade.com
Este un sistem ingenios care oferă acces la cartierele sitaute în zonele de vârf ale dealurilor. În afară, dar acoperit, este una dintre cele mai lungi scări rulante din lume, aproximativ 800 de metri.
2. Albufeira, Portugalia
(foto: rankaperture.wordpress.com)
„Legenda” spune că această scară rulantă a fost construită la cererea turiștilor din Marea Britanie cărora urcatul scărilor li se părea prea mult pentru o vacanță.
3. Medelin, Columbia
foto: dailymail.co.uk
Fiind unul din cele mai periculoase orașe din lume, viața în Medelin este foarte grea. În ciuda sărăciei extreme și amenințărilor constante ale bandelor de gangsteri, primăria s-a gândit să le facă o bucurie locuitorilor din cel mai sărac cartier: o scară rulantă de 384 de metri!
[quads id=”2″]
4. Scară rulantă și pentru biciclete
Mersul cu bicicleta este foarte popular în Norvegia, în special în orașul Trondheim. Cu toate acestea, există un deal în oraș pe care bicicliștii îl urcă foarte greu.
Primăria s-a gândit să-i ajute și a construit un mini lift special pentru biciclete. Primul prototip a fost montat în 1993, devenind primul oraș din lume cu o astfel de facilitate pentru bicicliști. Acest lift a funcționat până în 2012 când a fost înlocuit cu unul mai performant. În acest timp a fost folosit de 200.000 de cicliști fără nici un accident.
5. Singapore
Această scară rulantă rezistentă la apă se află lângă Muzeul Național din Singapore și parcul Fort Canning.
6. Uenohara, Japonia
În acest oraș autoritățile au vrut inițial să construiască un funicular dar au ales până la urmă să construiască un „tub” de sticlă lung de 230 de metri în care funcționează o scară rulantă.