Cluj: A fost avionul în pericol să se prăbușească în oraș? Avea probleme tehnice? A rămas fără combustibil? Vezi reacția Poliției:

Updated on ianuarie 7, 2016  

Procurorii de La Parchetul de pe lângă Curte de Apel Cluj au deschis astăzi un dosar penal pentru a cerceta cauzele care au dus la ieșirea avionului Blue Air de pe pista Aeroportului din Cluj.
Piloții sunt acuzați direct și indirect că au pus viața pasagerilor în pericol, ba că nu aveau suficient carburant, ba că avionul avea probleme tehnice.
A fost în pericol avionul să se prăbușească în Cluj? Doar ancheta va putea stabili adevărul în acest caz.

”La Parchetul de pe lângă Curte de Apel Cluj a fost constituit azi, 7 ianuarie 2016, un dosar în care se cercetează împrejurările în care un avion aparţinând companiei Blue Air a ieşit de pe pista Aeroportului Cluj-Napoca. La locul evenimentului s-a deplasat un procuror de la unitatea de parchet unde a fost înregistrată cauza, precum şi poliţişti de la Inspectoratul de Poliţie al Judeţului Cluj în vederea efectuării cercetării la faţa locului şi dispunerii măsurilor procedurale necesare”, se arată în comunicatul citat.

În acest caz se va face și o expertiză pentru a se stabili dacă aeronava era în condiții bune de funcționare, informează b1.ro.

Directorul Aeroportului din Cluj, David Ciceo, a susţinut că, joi dimineaţă, când ningea, condiţiile de aterizare pe aeroport erau corespunzătoare şi că piloţii avionului care a ieşit de pe pistă le cunoşteau, adăugând că aceştia ar fi cerut să aterizeze întrucât nu mai aveau combustibil suficient.

Compania Blue Air se apără ți spune că avionul  avea combustibil suficient:

„Pentru a elimina speculațiile apărute cu privire la carburantul existent la bordul aeronavei, dorim să menționăm că exista suficient combustibil în momentul aterizării în conformitate cu reglementările în vigoare și respingem ferm afirmațiile conform cărora ar fi fost o aterizare de urgență cauzată de lipsa carburantului. Întărim acest lucru și prin faptul că în niciun moment comandantul nu a solicitat aterizarea de urgență”.

[ads2]

Romatsa spune că a informat piloții că există un coefient de frânare mediu pe pistă, lăsând să se înțeleagă că aceștia nu au luat toate măsurile necesare pentru evitarea incidentului.

Informaţiile privind timpul solicitat de curăţare a pistei au fost transmise de către aeroport către ROMATSA, informaţii pe care controlorii de trafic aerian le-au transmis, la rândul lor, piloţilor; ROMATSA şi-a dat acordul. La ora 07:51 aeroportul a informat turnul de control că pista a fost eliberată. Controlorii de trafic aerian ai ROMATSA au respectat procedura de comunicare cu echipajul aeronavei şi personalul aeroportului privind informarea legată de disponibilitatea pistei şi nu au intervenit în activitatea de curăţare a pistei de către aeroport. La ora 7:52, controlorii de trafic aerian ROMATSA au informat piloţii aeronavei care executau manevra de apropiere că pista este contaminată cu zăpadă umedă de 3 mm şi are un coeficient de frânare mediu. La ora 08:00 aeronava Blue Air a aterizat”, arată ROMATSA.

Advertisements
error: Content is protected !!