Updated on decembrie 18, 2015 Traficul greu din sensul giratoriu din Mărăști a lansat o dezbatere de idei în mediul politic și social al Clujului. Soluțiile pentru rezolvarea blocajului vin din diverse părți. Acum câteva zile consilierul local, Ioan Bîldea, propunea ca soluție crearea unui pasaj subteran care să elibereze sensul giratoriu de trafic. „În ultimii ani s-a tot propus un pasaj subteran pe sub sensul giratoriu, dinspre strada Aurel Vlaicu spre trecerea de pietoni de la Piața Mărăști. Deși municipalitatea a fost deschisă acestei idei, încă nu știm exact concluziile”, a scris consilierul într-o solicitare către primărie.
În direct la Napoca FM, primarul Emil Boc a admis că există două soluții pentru rezolvarea acestei probleme, crearea unui pasaj subteran sau suprateran, optând pentru a doua variantă deoarece costurile ar fi mai mici. Acesta a mai spus că există un studiu la primărie care prevede construirea unui pasaj care să pornească de la biserica Sf. Petru și care să ducă spre pasajul IRA şi spre Someşeni, astfel ca persoanele care merg spre aeroport să evite zona aceea aglomerată.
În sprijinul acestei idei, consilierul local, Ioan Bîldea, a publicat pe siteul tineretului liberal o lucrare de licența cu tema „pasaj rutier și amenajare intersecție în localitate” realizată în anul 2013 de către Macedon-Adrian Scurtu, student al Universității Tehnice din Cluj-Napoca, Facultatea de Construcții, secția Căi Ferate, Drumuri și Poduri.
În urma calculelor făcute, la nivelul anului 2013, studentul a avansat chiar și un cost pentru acest proiect, respectiv 9.734.000 euro.
[ads2]
Pe Facebook, consilierul local Bîldea Ioan, a revenit aseară cu o postare:
Pasaj subteran Craiova+amenajarile exterioare!
Lungime-405 m
Cost -10.1 milioane euro din care 98% finantare europeana
Termen executie – 13 luni.
O banda pe sens cu iesiri pe doua benzi(video).
Pentru sensul giratoriu din Marasti un student de la UTCN a analizat solutia cu pasaj suprateran, astfel:
Lungime- 469 m
Doua benzi pe sens
Cost 9.7 milioane euro.
Deci un pasaj suprateran cu doua benzi pe sens si mai lung cu 60 de metri,
este mai ieftin decat un pasaj subteran cu o banda pe sens si doar iesirile pe doua benzi.
Totusi ramane de analizat daca diferenta de pret merita disconfortul vizual si sonor, creat de un pasaj suprateran”.
Vezi aici Video cu pasajul subteran din Craiova:
„Eu sustin varianta pasajului subteran” a mai spus consilierul local