Updated on septembrie 16, 2015 Un clujean și soția lui au mers în vizită la Iași. Si-au cumpărat bilete de autobuz prin servicul de SMS iar controlorii le-au dat amendă pentru că … serviciul nu mai este activ de doi ani.
Clujeanul a aflat de acest număr de pe un pliant, din stația de autobuz și de pe siteul companiei de transport. Controlorii i-au transmis clujeanului că este vinovat deoarece nu a citit presa locală în care a fost făcut anunțul de suspendare a serviciului de SMS.
Cu toate că acest serviciu nu mai este activ încă de la începutul anului, modul în care RATP Iași îşi informează călătorii despre acest lucru lasă serios de dorit, informează Ziarul de Iași.
În unele staţii de transport public, sau la recepţiile unor unităţi de cazare din oraş, încă există autocolante sau pliante prin care potenţialii călători sunt informaţi că pot achiziţiona bilete prin SMS.
Mai mult, la secţiunea „tarife“ a site-ului RATP încă sunt afişate informaţii conform cărora oricine poate merge cu mijloacele regiei de transport dacă trimite un SMS.
Ultima „victimă“ a informării defectuoase făcute de către RATP a fost un turist clujean. Având la dispoziţie un pliant cu traseele RATP, luat de la recepţia unui hotel, clujeanul a ales să trimită un SMS pentru a-şi achiziţiona biletul, urmând indicaţiile de pe materialul promoţional.
Turistul a trimis mesajul şi s-a urcat în autobuz. Lucru pe care l-a comunicat unei echipe de controlori de care a avut parte pe traseu.
„Au zis că nu mai există serviciul de 2 ani, şi că s-a anunţat în presă că s-a anulat. Eu de unde să ştiu ce s-a scris în presa locală, eu venind cu o seară înainte să vizitez oraşul? Am vorbit cu controlorii, le-am explicat situaţia… Au zis că nu le pasă, că nu e treaba lor. Atitudinea a fost foarte sfidătoare. Au zis că tot ce pot face este să ne dea o singură amendă în loc de două (turistul era împreună cu soţia lui, n.r.)“, a povestit Ovidiu.
El a adăugat că a plătit o amendă de 45 de lei. „Nu este corect, şi am făcut o sesizare la RATP pentru a-mi recupera banii. Nu e vorba de bani, nu sunt exagerat de mulţi, dar ideea e că m-am simţit înşelat. Nicăieri în pliant nu scrie că trebuie să primesc SMS înapoi cu confirmare“, a mai spus turistul clujean.