Updated on iulie 8, 2015 Valul de căldură din aceste zile este suportat cu greu de clujeni, dar și mai greu de cei care circulă cu transportul în comun. Aceștia se declară nemulțumiți și de noile autobuze cu sistem de aer condiționat, dar care nu este folosit.
În replică reprezentanţii CTP Cluj au anunţat că aerul condiţionat funcţionează şi temperatura din interior este cu 5 grade mai mică decât afară.
”Este foarte bine tot ce face primaria pentru innoirea parcului auto al RATUC (CTP), insa ar trebui sa fim atenti si ce cumparam: avem autobuse mov, noi, frumoase, cu care personal circul zilnic, insa inca nu am intalnit unul in care sa functioneze aerul conditionat!!! Inauntru este o sauna si o putoare groaznice, maiales ca nu se pot deschide nici geamurile! In aceste zile de canicula este groaznic sa circuli cu aceste autobuse de ultima generatie, cu toate dotarile, inclusiv aer conditionat, dar total nefunctional!
As vrea sa stiu daca se fac verificari ale acestor bunuri achizitionate de primarie pentru a se constata conformitatea lor. Multumesc”, se plânge un clujean pe platforma domnuleprimar.ro.
Reprezentanții Companiei de Transport Public Cluj-Napoca i-au răspuns bărbatului, precizând că instalațiile de climatizare de pe mijloacele de transport în comun sunt reglate în așa fel încât temperatura din interior să fie cu 5 grade Celsius mai scăzută ca și cea de afară.
”Instalatiile de climatizare sunt reglate , astfel incat in interiorul mijlocului de transport sa fie o temperatura mai mica cu pana la 5 grade Celsius fata de temperatura exterioara. Temperatura de la care se porneste aerul conditionat este de + 28 grade Celsius. Temperatura din salonul mijlocului de transport poate sa ajunga la +23 grade Celsius, ceea ce nu consideram ca este o temperatura care creaza disconfort.
Fiecare persoana percepe in mod diferit temperatura mediului ambient, astfel incat nivelul optim deconfort este subiectiv. Din acest motiv avem si reclamatii ca nu avem montate astfel de sisteme pe toate mijloacele de transport si ca acestea nu functioneaza cu eficienta maxima, avand in vedere ca apar pierderi mari la deschiderea usilor in statii”, a răspuns Compania de Transport Public Cluj-Napoca – Serviciul Tehnic.