Updated on octombrie 15, 2014 Doar jumătate dintre români sunt interesaţi sau foarte interesaţi de ceea ce se întâmplă în campania electorală şi mai puţin de o treime dintre ei şi-ar schimba opţiune de vot în funcţie de desfăşurarea campaniei, conform unui sondaj INSCOP Research, efectuat în perioada 2-8 octombrie, la comanda Adevărul.
În ceea ce priveşte notorietatea candidaturilor, respectiv cât de cunoscut este faptul că o anumită persoană s-a înscris în cursa pentru Cotroceni, primele locuri sunt ocupate de către Victor Ponta, cu 97,1% dintre respondenţi, de către Klaus Iohannis, cu 95,3% şi de către Elena Udrea, cu 95,2%. Sondajul a fost realizat pe un eşantion de 1.095 de persoane, reprezentativ pentru populaţia cu drept de vot. Marja de eroare este de plus minus 3%, la un grad de încredere de 95% (se consideră că din 100 de persoane 95 vor răspunde conform cu ceea ce cred).
(sursa: gandul.info)
Conform sondajului citat, doar 17,6% dintre români susţin că sunt “foarte interesaţi” de campania electorală, alţi 35,2% declarând că sunt “interesaţi”. Din total, 55% sunt de acord cu afirmaţia conform căreia ”subiectele dezbătute în campania electorală au legătură cu problemele care mă interesează în mod direct”. De cealaltă parte, 36,5% dintre respondenţi susţin că subiectele dezbătute în această campanie electorală nu au legătură cu problemele ţării.
Aproape jumătate dintre cei intervievaţi (46,5%) susţin că, în linii mari, cunosc programele politice ale principalilor candidaţi la funcţia supremă în stat.
La capitolul notorietatea candidaturii, clasamentul este completat, după Victor Ponta, Klaus Iohannis şi Elena Udrea de către Călin Popescu Tăriceanu (91,6%), Monica Macovei (88%), Dan Diaconescu (82,2%), Corneliu Vadim Tudor (78,7%) şi Teodor Meleşcanu (78,6%). La polul opus se află Constantin Rotaru (23,3%) şi Mirel Mircea Amariţei (23,2%).