Adrian Dohotaru: „Clujul va avea trenuri cu locuri pentru bicicletă. România cumpără 40 de trenuri rapide, 1 miliard de euro. Am un vecin, în Mănăștur, care ar prefera ca la Jucu, unde lucrează la Bosch, să meargă cu bicicleta până la gară, apoi cu un tren rapid, nu să stea uneori mai bine de o oră, în trafic, doar pentru un singur drum. Ce trebuie să facem?”

Updated on iunie 19, 2019 Deputatul Adrian Dohotaru a anunțat miercuri faptul că CFR va cumpăra 40 de trenuri rapide în valoare de 1 miliard de euro. Aceste trenuri vor circula și la Cluj.

În multe țări europene trenul este un mijloc excelent de deplasare în interiorul unui oraș sau dintr-un oraș mare în localitățile mici din jur, unde lucrează mii de oameni. La noi trenul este adesea folosit pe distanțe medii și lungi, dar durata călătoriei este mare și problemele abundă. Trenul este și în România folosit de mii de oameni ca mijloc de transport pentru a merge la serviciu, dar din mai multe motive acest lucru este complicat, potrivit Hotnews.

Adrian Dohotaru: „Viitorul local este pentru transportul intermodal.
Clujul va avea trenuri cu locuri pentru bicicletă. Și nu doar Clujul, ci și alte orașe din țară, în urma unei investiții de 1 miliard de euro pentru 40 de trenuri rapide. Dacă se investește și în infrastructură, trenurile pot merge cu 160 de km pe oră.

Adrian Dohotaru: „Clujul va avea trenuri cu locuri pentru bicicletă. România cumpără 40 de trenuri rapide, 1 miliard de euro. Am un vecin, în Mănăștur, care ar prefera ca la Jucu, unde lucrează la Bosch, să meargă cu bicicleta până la gară, apoi cu un tren rapid, nu să stea uneori mai bine de o oră, în trafic, doar pentru un singur drum. Ce trebuie să facem?” 1

Ar fi un megaavantaj pentru decongestionarea traficului în zonele metropolitane din orașele României, unde, ca la Cluj, la orele de vârf și nu numai te sufoci în trafic.

De exemplu, am un vecin, în Mănăștur, care ar prefera ca la Jucu, unde lucrează la Bosch, să meargă cu bicicleta până la gară, apoi cu un tren rapid, nu să stea uneori mai bine de o oră, în trafic, doar pentru un singur drum.

Ce trebuie să facem? Presiune la nivel central ca achizițiile de trenuri să se facă potrivit programului. Dar și presiune la nivel local ca Primăria condusă de Emil Boc să nu își mai permită să lucreze la acest subiect doar prin declarații media, ci proiectul să avansaze mult mai rapid decât gogorița metroului, scoasă din patru în patru ani la înaintare, ca răspuns la exasperarea din traficul auto.

Personal, am ales să nu șofez pentru a nu congestiona și mai tare orașul. Dar când mai ai doi copii mici este foarte dificil a pleca din oraș dacă nu există transport în comun performant, plus posibilitatea de a transporta biciclete și remorcă pentru copii și bagaje pentru a ajunge în natură”.

Advertisements
error: Content is protected !!