(Video) ISU Cluj: Un incendiu a cuprins un autoturism 4×4, ce avea încorporate în construcția lui componente din aliaj de magneziu (respectiv suportul grilei din față). Despre aceste componente proprietarul nu avea cunoștință și nici despre modul cum reacționează în cazul unui incendiu. Pompierii și-au luat…”

Updated on iunie 20, 2018 Pompierii de la ISU Cluj au adus miercuri în discuție materialele inflamabile care sunt amplasate în autoturisme și care le pun viața în pericol.

ISU Cluj: Un incendiu a cuprins sâmbătă, 2 iunie a.c., un autoturism 4×4, ce avea încorporate în construcția lui componente din aliaj de magneziu (respectiv suportul grilei din față). Despre aceste componente proprietarul nu avea cunoștință și nici despre modul cum reacționează în cazul unui incendiu.

(Video) ISU Cluj: Un incendiu a cuprins un autoturism 4x4, ce avea încorporate în construcția lui componente din aliaj de magneziu (respectiv suportul grilei din față). Despre aceste componente proprietarul nu avea cunoștință și nici despre modul cum reacționează în cazul unui incendiu. Pompierii și-au luat...” 1

Pompierii și-au luat toate măsuriele pentru stingerea în siguranță a flăcărilor, au întrebat proprietarul despre posibile instalații de gaz sau hibrid ale autoturismului și au efectuat stingerea flăcărilor flosind echipamentul de protecție din dotare (bocanci, costum, mănuși și cască cu vizorul cobrât). Din fericire, pompierii clujeni cu stins acest incendiu fără a fi răniți pe timpul operațiunilor de stingere
***

Constructorii de automobile încorporează tot mai multe tehnologii pentru creșterea eficienței sau pentru a asigura o protecție sporită a pasagerilor, dar fără a oferi o garanție pentru echipajele medicale, pompieri, polițiști sau persoane binevoitoare care doresc să ajute.

Pompierii se luptă în permanență pentru a se menține la curent cu tehnologiile noi, chiar dacă multe dintre variantele acestor autovehicule arată identic cu cele care nu conțin astfel de componente.

Noile tehnologii sunt extrem de diversificate si dezvotate particular de către fiecare producător în parte.

Câteva exemple care au dus la rănirea pompierilor la nivel internațional ar fi:
– Sistemele de reținere suplimentară (airbag) care pot să detoneze de două ori


– centurile de siguranță pretensionate cu capse detonante (care se declanșează în caz de impact) și care pot să explodeze în mâinile salvatorului care lucrează pentru a elibera o persoană din centură


– bări de protecție antirăsturnare ale autoturismelor decapotabile, care pot să se declanșeze mai tărziu în cazul unui impact
– capsele poziținate în plafonieră sau stâlpi laterali pentru umflarea airbagurilor pot să detoneze dacă sunt acționate accidental prin presarea cu sculele hidraulice și pot genera ricoșeuri extrem de periculoase pentru salvatori și victimele prinse în autoturism


– sisteme hibride sau electrice cu baterii puternice care pot să electrocuteze salvatorii, dacă nu cunosc modul de izolare și poziționare al baeriiilor și cablurilor electrice față de caroseria metalică
– noile tipuri de combustibili cum ar fi buteliile de GPL, bateriile puternice (în funcție de compoziția lor)”

Vezi aici Video:

Revenim cu detalii!

Advertisements
error: Content is protected !!