Cluj vs București! Avantaj ei, accidente noi: De ce sunt puse borduri pe mijlocul DN1 langa Cluj-Napoca, in timp ce pe Bucuresti-Otopeni au fost schimbate cu parapete din cauza accidentelor repetate?

Updated on august 25, 2016 România este o țară magnifică. Condusă numai de magnifici. Așa se face că CNADR schimbă la București bordurile de pe mijlocul drumului cu parapete metalice și de beton după nenumărate accidente. La noi montează … borduri pe mijlocul drumului. Să avem accidente și peste 4 ani să le înlocuiască cu parapete metalice? Magnific! Totul se face pe bani mulți.

Pe DN1, langa Cluj – Napoca, sensurile de circulatie au inceput sa fie separate prin borduri si insule mediane, benzile au fost ingustate, iar in unele locuri banda II trecere fortat pe banda I pentru a lasa loc destinat virajelor la stanga, informează hotnews.ro.

Lucrarile au fost demarate de catre Compania de Drumuri si au iritat localnicii, autoritatile din zona, precum si multi soferi care tranziteaza drumul. Lucrarile de montare a bordurilor intre sensurile de circulatie vin in contextul in care langa Bucuresti, pe DN1 spre Otopeni, CNADNR tocmai ce a terminat sa inlocuiasca bordurile de pe mijlocul drumului cu parapete metalice si din beton – totul dupa o controversa de cativa ani in care au avut loc numeroase accidente rutiere grave cu autovehiculele ce au incalecat bordurile si au intrat pe contrasens.

Pe DN1, la iesire din Bucuresti in zona Baneasa-Otopeni, la mijlocul anilor 2000 odata cu realizarea pasajelor supraterane, sensurile de circulatie au fost separate prin borduri inalte. Ani la rand masura a fost contestata, controversele aparand in special din cauza numeroaselor accidente rutiere grave care au implicat autovehicule ce au agatat bordura si au ajuns pe contrasens.

image-2016-08-25-21247273-0-borduri-parapete-dn1-baneasa

București

image-2016-08-25-21247293-0-borduri-alveole-dn1-tureni

Cluj (foto: forum.peundemerg.ro)

In cele din urma, dupa ani in care orice masura de remediere s-a lasat asteptata si dupa inca un accident mortal in zona, CNADNR a decis sa scoata bordurile dintre sensuri si sa monteze parapete metalice si de beton. Intr-o actiune intens mediatizata si in care muncitorii au lucrat si pe timpul noptii, montarea parapetelor pe tronsonul Bucuresti-Baneasa-Otopeni a fost finalizata de curand.

In tot acest timp, insa, tot pe DN1, aproape de Cluj-Napoca, alti muncitori lucrau la separarea sensurilor de circulatie cu… borduri.

Langa Cluj-Napoca, CNADNR monteaza boduri pe mijlocul drumului

Pe sectoarele de langa Cluj-Napoca, in zonele Tureni, Feleacu, ba chiar si spre Huedin, benzile de pe DN1 au fost ingustate, iar sensurile de trafic au fost separate prin borduri, unele mai inalte, altele mai joase, in functie de constructorii care lucrau pe lotul respectiv. Mai mult, in unele zone banda a II de circulatie se intrerupe intr-o insula delimitata de borduri si care obliga traficul sa treaca pe prima banda, totul pentru ca pe banda secunda sa fie amenajata o zona de viraj stanga.

Localnicii si administratia din zona s-au aratat nemultumiti, iar presa locala a scris in numeroasa randuri ca lucrarile au nascut controverse in randul soferilor si ca deja au aparut accidente rutiere din cauza bordurilor.

Compania de Drumuri a raspuns unei solicitari HotNews.ro si a explicat ca lucrarile fac parte dintr-un proiect mai vechi, demarat de cativa ani, si a explicat de ce nu poate fi acesta oprit sau modificat.

“Proiectul aflat in derulare s-a elaborat in baza contractului de consultanta si proiectare “Modernizarea infrastructurii privind siguranta circulatiei pe DN 1, in sate lineare si puncte negre” care a avut ca scop identificarea zonelor cu cel mai mare risc privind siguranta circulatiei pe DN 1. Prin colaborarea cu institutii de specialitate nationale si internationale, dar si cu Inspectoratul General al Politiei Romane – Directia Rutiera, au fost identificate “punctele negre”, precum si masurile ce se impun pentru eliminarea cauzelor si reconfigurarea drumului si a zonei drumului pentru diminuarea accidentelor grave. Mentionam ca un factor determinant in identificarea acestor locatii a fost statistica accidentelor care s-au soldat cu vatamari grave si decese”, sustine CNADNR.

error: Content is protected !!