Aeroportul Cluj: Raport ținut la secret. Oricând este posibilă o catastrofă aviatică

Updated on ianuarie 8, 2016 Scandalurile se țin lanț la Aeroportul Cluj iar credibilitatea și profesionalitatea directorului David Ciceo este pusă la îndoială.
Evenimentul Zilei a prezentat în această dimineață un raport scret întocmit de director cu neregulile din ultimii ani, ceea ce ne face să ne întrebăm dacă are dreptate în cazul avionului Blue Air care a ieșit ieri de pe pista aeroportului din Cluj.

Ani întregi, incidentele de pe Aeroportul Cluj-Napoca au fost ținute la secret, arată un document intrat în posesia EVZ. Ieri, un avion de pasageri, Boeing 737, cu 116 pasageri la bord, care se îndrepta spre Barcelona, a ratat aterizarea și a pătruns zece de metri în zona de siguranță, din motive încă neelucidate.

Vreme de mai mulți ani, pista aeroportului din Cluj-Napoca a fost o bombă cu ceas care oricând putea exploda și putea produce accidente soldate cu sute de morți și imense pagube materiale. Cei de la Aeroport au preferat să treacă sub tăcere, incidente grave, în care au fost implicate aeronave pline cu pasageri. Într-un document clasificat, semnat de directorul Ciceo, sunt menționate alte incidente grave, care s-au înregistrat la vechea pistă care și-a încetat activitatea în luna octombrie 2013.

clipboard01_36

În același an, două avioane ale Wizz Air au suferit pagube ca urmare a aspirării în turbinele motoarelor a unor bucăți de beton desprinse din dalele pistei. Un avion care a decolat la Bergamo a fost obligat să aterizeze la Timișoara, în timp ce al doilea a avut două pale rupte de la o turbină și a fost obligat să rămână la sol pentru reparații.

„În dalele de beton au apărut foarte multe fisuri, din care, datorită rulării la sol a aeronavelor, apar desprinderi de materiale care pot fi antrenate în motoare pe timpul rulării pentru decolare sau aterizare. Cu toate că aeroportul efectuează zilnic lucrări de intervenție pentru remedierea deteriorărilor punctuale pe pistă, acestea nu rezolvă problema de fond a stadiului de degradare”, se arată în raportul respectiv.

[ads2]

Cei de la Wizz doreau să verifice pista

Toate aceste incidente grave au fost trecute într-un raport confidențial, întocmit de directorul operațional de la Aeroportul Internațional din Cluj- Napoca, Iuliu Pop.

Din anexele acestui raport secret, șefii de la Wizz Air, care operează peste 15 zboruri zilnice de pe aeroportul din Cluj-Napoca, erau practic disperați din cauza stării proaste a pistei. „Ieri, 15 aprilie 2013,la aeronava noastră cu înmatricularea HA-LWQ, …, la sosirea pe aeroportul BLQ au fost găsite două pale avariate la motorul 2. Urmele de lovituri sunt în concordanță cu avarieri datorate FOD-urilor care puteau fi ingerate în timpul aterizării sau decolării”, se arată într-un document al Wizz Air.

Reprezentanții companiei aeriene low cost au solicitat de mai multe ori să participe chiar ei la inspecția pistei pentru a vedea gradul de degradare al acesteia.

Lufthansa amenință că nu mai zboară la Cluj

În același raport se vorbește despre o scrisoare de amenințare a companiei Lufthansa, care operează două zboruri pe zi de la Cluj la Munchen. „Starea în care se află pista nu ne îndeplinește cerințele cele mai stringente de siguranță și operaționale, în special în condiții de ploaie și umezeală, …, dacă modernizarea nu va fi finalizată până în octombrie 2013, din păcate nu vom mai putea să ne susținem serviciile la Cluj, după aceasta”.

În prezent, vechea pistă este folosită pe post de cale de rulare a avioanelor spre noua pistă de decolare/aterizare.

Lufthansa a renunțat anul trecut să zboare de la Cluj înlocuindu-și avioanele cu unele de la o firmă parteneră.

Advertisements
error: Content is protected !!