Carrefour a anunțat reducerea unei bune părți din produse cu până la 30%, după ce Călin Georgescu le-a cerut oamenilor să boicoteze marile lanțuri de magazine pentru prețurile mari pe care le practică.
Retailerul francez Carrefour anunță pentru România o serie de reduceri, cuprinse între 5% și 25%, pentru 1.500 de produse. Campania, marcată la raft și în comunicarea din magazine prin mesajul „Reducem prețurile”, reprezintă prima acțiune de acest tip din 2025. Aceasta va fi derulată între 7 februarie și 31 martie, în magazinele Hipermarket și Market Carrefour, precum și online, potrivit unui anunț al retailer-ului.
Campania ”Reducem prețurile” vine în sprijinul consumatorilor care se confruntă cu un context economic dificil, având ca scop creșterea accesibilității produselor de bază.
Narcis Horhoianu, Chief Marketing Officer și Director E-commerce Carrefour România, a subliniat că prin această inițiativă se dorește o abordare sustenabilă pe termen lung, care să răspundă preferințelor clienților și să facă produsele mai accesibile.
”Ne asigurăm că avem mii de produse mult mai reduse și mai accesibile”, a declarat Horhoianu, subliniind succesul campaniilor anterioare, conform playtech.ro.
Ce produse sunt incluse în campanie
Campania va acoperi o gamă variată de produse, de la articole de băcănie la cosmetice și produse pentru întreținerea casei. Printre categoriile-cheie se numără:
Produse congelate
Articole de băcănie (mic dejun, patiserie, conserve, petfood, ingrediente, snacking sărat și dulce)
Lactate și brânzeturi
Cosmetice
Produse pentru întreținerea casei
Băuturi
În total, între 600 și 1.500 de produse vor beneficia de reduceri în hipermarketuri, iar între 250 și 800 de produse vor fi disponibile în supermarketuri, oferind astfel consumatorilor o selecție variată, adaptată nevoilor lor de zi cu zi.
Boicotul consumatorilor din Croația a forțat Kaufland să reducă prețurile la 1.000 de produse
În urma unui boicot al consumatorilor din Croația, lanțul de supermarketuri Kaufland a anunțat reducerea prețurilor la peste 1.000 de produse începând cu 5 februarie. Boicotul, inițiat de grupul pentru drepturile consumatorilor „Halo, inspektore” („Bună ziua, inspectore”), a determinat o scădere a vânzărilor marilor retaileri cu aproximativ 50% într-o singură zi. Mișcarea s-a extins și în alte țări din Balcanii de Vest, precum Bosnia și Herțegovina, Muntenegru și Serbia, scrie Observator.
În fața presiunii publice, retailerii au început să reacționeze. Kaufland Croația a anunțat reducerea prețurilor la peste 1.000 de produse începând cu 5 februarie, în timp ce lanțul de supermarketuri Konzum a declarat că intenţionează să injecteze 1 milion de euro în reducerea şi îngheţarea preţurilor la 250 de produse interne care nu sunt plafonate de guvern.