BMW și indienii de la Tata s-au asociat într-un joint-venture care va dezvolta software inclusiv printr-o companie din Cluj Napoca, unde urmează să fie angajați 1.000 de oameni.
BMW Group și Tata Technologies, divizie a companiei indiene Tata, s-au asociat în cadrul rețelei TechWorks a BMW, printr-un joint-venture creat în India, în care cele două părți au câte 50%, scrie stiripesurse.ro.
Noua entitate va dezvolta software pentru producătorul german de mașini și va fi conectat cu asocierea BMW – NTT Data din România, arată sursa citată.
BMW TechWorks India este un nou parteneriat pe care BMW îl realizează în cadrul rețelei sale globale de creație digitală, care se ocupă de scrierea de software. Conform informațiilor transmise de companii, noul joint-venture creat în India va avea acționari Tata Technologies și BMW în pachete de 50/50, va angaja câteva mii de persoane, majoritar programatori și va avea ca obiect de activitate producția de software exclusiv pentru BMW.
La fel ca în România, în structura din India BMW va păstra controlul asupra software-ului creat, aceasta fiind noua strategie abordată de companie, astfel încât să poată lucra cu furnizori externi, dar să nu piardă din mână nici costurile, nici drepturile complete asupra produsului final. India este cea mai nouă piață de software pentru industria auto, fiind în același timp vizată de o posibilă extindere a pieței auto, care ar putea prelua succesul din anii trecuți din China, scrie profit.ro.
1.000 de angajați la firma din Cluj-Napoca
BMW TechWorks India va activa în strânsă colaborare cu cele trei centre de software din rețea: BMW TechWorks România, creat de BMW cu NTT Data în Cluj Napoca, BA TechWorks din China, care a fost creat în 2021 cu Archermind, și Critical TechWorks în Portugalia, creat în 2018 cu Critical Software.
Centrul BMW TechWorks din România, care a fost creat împreună cu NTT Data și care intră în colaborare completă cu cel din India, și-a propus să angajeze până la 250 de experți în software și digital, cu o țintă de 1.000 de persoane pe termen lung. Cifra de afaceri a centrului este estimată de BMW la „zeci de milioane de euro” doar în 2024.
Noul hub IT dezvoltă componente centrale pentru proiecte IT cu aplicabilitate în special în zona europeană printre cele mai importante numărându-se Connected Procurement – lanțurile de aprovizionare și sistemele de control extrem de complexe necesită sisteme IT conectate, Digital Shopfloor – IT-ul ca element central al BMW iFactory, programul de producție inteligentă BMW Group și Direct Sales Model – dezvoltarea componentelor IT pentru implementarea modelului de vânzări directe BMW și MINI în Europa.