Șoferii sunt la mare căutare la firmele lui Dorinel Umbrărescu, cel mai puternic constructor român. Una dintre companiile sale are în lucru nu mai puțin de 80% din totalul autostrăzilor finanțate prin PNRR, iar salariile oferite le depășesc pe cele ale prefecților.
Trei dintre firmele lui Dorinel Umbrărescu, cel mai mare constructor român, fac angajări, anunță Ziarul de Bacău. Astfel, Spedition UMB SRL, Tehnostrade SRL și SA&PE Construct SRL caută responsabil de mediu cu experiență în gestiunea deșeurilor, economist, ingineri CFDP și specialiști salarizare.
Toate cele trei firme din Grupul UMB au sediul în Bacău. Cele mai importante lucrări ale lui Umbrărescu sunt pe Autostrada A7, Autostrada A3 Transilvania, Autostrada A1, Centura București, DEx Craiova-Sibiu și Centura Timișoara. De asemenea, Grupul UMB va construi loturi pe Autostrada A8.
UMB construiește de altfel 80% dintre autostrăzile finanțate prin PNRR, adică 341 km din totalul de aproape 430 km din program pe A8, A7, A3 și A1, scrie și Bacău.net.
Un șofer la UMB are un salariu mai mare decât un prefect
Publicația citează declarația prefectului de Vrancea, Nicușor Halici, potrivit căruia un simplu șofer de la UMB are un salariu net mai mare decât al unui prefect din România. ”Un șofer care lucrează la Umbrărescu câștigă mai mult decât un prefect. Decât orice prefect, nu doar de Vrancea. Și așa a reușit și are o adresabilitate și la rându-i după aceea o foarte mare solicitare de forță de muncă din partea celor care vor să vină să câștige, normal, mai bine. Au revenit și din diaspora, cei care mergeau și făceau curse internaționale sau lucrau efectiv doar acolo pe utilaje sau pe camioane”, a spus prefectul de Vrancea.
În condițiile în care un prefect din România are un salariu brut de 19.000 lei, rezultă că un șofer de la UMB câștigă minim 20.000 de lei brut, adică peste 10.000 lei net pe lună, scrie Stirile Pro Tv..
Stadiul lucrărilor la Autostrada Transilvania
Potrivit celor de la Asociația Pro Infrastructura, loturile construite de UMB vor fi date în circulație abia în 2026.
„Autostrada A3 Zimbor-Poarta, 2025 sau 2026? Deși o deschidere pe cei 12 kilometri dintre Zimbor și Poarta Sălajului este perfect fezabilă din punct de vedere tehnic anul viitor, probabil va trebui să așteptăm până în 2026.
Din păcate, antreprenorul UMB este foarte slab mobilizat, fiind concentrat pe A7 Buzău-Focșani, așa cum v-am spus de multe ori. Cele mai multe șanse sunt ca și în 2025 armata UMB să fie comasată tot pe A7. Greu de crezut în acest moment că vom avea suficienți muncitori pe A3.
Vestea bună este că licitația aferentă nodului Românași este (aproape) rezolvată: așteptăm semnarea contractului, tot cu UMB. Chiar și dealul Zimbor pare-se că stă locului.
Așa că nu ar fi impedimente pentru inaugurarea în 2025… dacă se vrea, dacă UMB mobilizează suficiente efective.
Pe lotul Nădășelu-Zimbor discuția e mai complicată. Pe lângă lipsa forței colosale a UMB, avem cele două viaducte de pe traseul nou care trebuie făcute de Ozaltin. Birocrația aferentă (exproprieri, revizuire acord de mediu), termenul de proiectare (primăvară) și emiterea autorizației de construire, plus execuția propriu-zisă fac aproape imposibilă finalizarea traseului nou în 2025.
Strict teoretic, turcii ar putea face viaductul Nădășelu în 2025, dar le va fi foarte greu. Totuși nu mai încape și celălalt viaduct de la Topa Mică, așa că visul unei inaugurări în 2025 se oprește la sud de Topa, într-o teoretică descărcare provizorie.
Cu prea mulți de dacă și cu parcă, probabil că aceste scenarii super-optimiste nu vor deveni realitate în 2025.”