Jumătate din restaurantele Clujului sunt falimentare, iar în hoteluri este dezastru. „Am pierdut 3.000 de angajați”

Updated on aprilie 13, 2021 Localurile și unitățile turistice din Cluj-Napoca au pierdut până la 50% din personal de la apariția pandemiei, iar hotelurile funcționează cu doar 15% din capacitate.

„Cluj-Napoca nu este nici stațiune de schi, montană sau maritimă, nici Delta Dunării; s-a dezvoltat pe baza turismului de business, a marilor festivaluri și evenimente multiculturale internaționale, ca organizator de evenimente sportive, pentru care are o infrastructură foarte bine pusă la punct, toate locate acum. În consecință, sosirile de turiști la Cluj au scăzut anul trecut cu 62%.

Jumătate din restaurantele Clujului sunt falimentare, iar în hoteluri este dezastru. "Am pierdut 3.000 de angajați" 1

Indicele de ocupare a unităților turistice s-a diminuat la 20% în 2020, acum a ajuns la 15,3%. Turistul nu mai vine! În perioada 2015-2019, industria HoReCa, unul dintre cei mari angajatori din Cluj, a înrolat 3.000 de oameni, pe care i-a pierdut pe toți în ultima perioadă. Ca afaceri am ajuns la nivelul din 2014″, spune Roxana Ghiran, proprietarul Hotelului Napoca, pentru Ziua de Cluj.

„Este foarte greu să îi spui angajatului, de pe o zi pe alta, să nu mai vină la lucru, dar și să faci angajări în acest ritm. Sunt adevărate drame în familiile celor care lucrează în acest domeniu. Se acumulează și stocuri mai mari dacă trebuie să închizi brusc, generează pierderi suplimentare. În plus, sunt o mulțime de instituții care ne controlează; ne-ar trebui un angajat numai ca să optimizăm toată activitatea de control”, spune Ștefan Gadola, proprietarului Restaurantului Carrousel.

„Sunt 25.000 de clujeni implicați în industria ospitalității aflați într-o situație disperată. O să ajungem să înființăm zeci și zeci de cabinete medicale, psihologice, psihiatrice, de avocatură – pentru divorțuri, conflicte în familie. Dincolo de sănătatea medicală, există și cea familială, comunitară, spirituală, care toate sunt afectate în prezent

Protestul nostru, din HoReCa, nu este unul al disperării, ci al întoarcerii la normalitate. Nu vrem să fim parazitul guvernului, ci un contributor la bugetul de stat. Noi ne-am descurca și dacă am funcționa măcar cu 30% din suprafața localurilor”, consideră Marcelus Suciu, fondatorul rețelei de restaurante Marty.

Advertisements
error: Content is protected !!