Podul Elisabeta din Cluj-Napoca va fi reabilitat. Ce se întâmplă cu sutele de lacăte puse de clujenii îndrăgostiți

Updated on decembrie 17, 2025Consilierii locali din Cluj-Napoca au aprobat, în ședința de miercuri, 17 decembrie 2025, proiectul de reabilitare a Podului Elisabeta (cunoscut și ca „Podul Îndrăgostiților”), pasarela pietonală care leagă Splaiul Independenței de strada General Dragalina, peste Someșul Mic, în zona Operei Maghiare. Proiectul a trecut cu 25 de voturi „pentru” și are ca obiectiv consolidarea și restaurarea unei structuri istorice care prezintă degradări semnificative, conform expertizei tehnice, informează Ziua de Cluj. 

Podul Elisabeta din Cluj-Napoca va fi reabilitat. Ce se întâmplă cu sutele de lacăte puse de clujenii îndrăgostiți 1

Intervențiile vizează refacerea fundațiilor acolo unde este necesar, completarea elementelor lipsă și aplicarea unei hidroizolații adecvate. Componentele din piatră vor fi curățate, iar piesele care pot fi păstrate vor trece printr-un tratament de desalinizare și un tratament biocid preventiv. Elementele deteriorate iremediabil vor fi înlocuite cu replici din același tip de piatră, în special piesele cu rol de protecție. Rosturile vor fi refăcute cu mortar de var, iar întregul ansamblu va fi tratat prin hidrofobizare pentru a reduce absorbția apei și a crește durabilitatea în timp.

Proiectul include și refacerea/replicarea felinarelor de pe malul stâng după modelul celor existente pe malul drept (cu sprijin din fotografii de epocă), precum și restaurarea celor de pe malul drept, inclusiv completarea elementelor lipsă, în spiritul restaurării fierului forjat. Iluminatul arhitectural și pietonal va fi reabilitat integral și sunt prevăzute două camere de supraveghere, amplasate astfel încât să acopere ambele capete ale pasarelei, traseul pietonal și trecerile de pietoni.

Un element sensibil îl reprezintă lacătele montate de cupluri: din motive de siguranță (structura nefiind proiectată pentru sarcini suplimentare), acestea vor fi îndepărtate, dar vor fi relocate pe o structură metalică separată, amplasată pe mal, lângă pod, pentru a păstra tradiția fără a afecta pasarela istorică.

Valoarea investiției este de aproximativ 6,6 milioane lei fără TVA (circa 8 milioane lei cu TVA), finanțarea urmând să vină din bugetul local și alte surse legale. Durata estimată: 14 luni (6 luni proiectare, 8 luni execuție).

Advertisements
error: Content is protected !!