Autostrada Unirii începe să prindă contur. Joi a fost semnat un nou contract pentru construcția lotului Miercurea Nirajului-Sărăţeni, în Podișul Transilvaniei.
Noua secțiune de autostradă, cu o lungime de aproape 24 de kilometri, dintre care peste un kilometru de tunel, va fi construită în 30 de luni. În paralel, lucrările avansează pe loturi ale altor autostrăzi în lucru, iar în luna iunie am putea avea zeci de kilometri noi, dați în folosință.
Autostrada Unirii va lega regiunea Transilvania, de la Târgu-Mureș, de zona Iași-Ungheni din nord-est. Are cel mai lung traseu montan din România, de aproape 200 de kilometri, cu tuneluri și pasaje. Noul tronson are aproape 24 de kilometri, dintre care un tunel de 1,07 kilometri. Pe traseu vor fi construite și 36 de structuri, inclusiv două pasaje importante.
Irinel Scrioșteanu, secretar de stat Ministerul Transporturilor: Este o zonă montană de dificilă. Face parte din secțiunea montană a autostrăzii A8. Avem 6 secțiuni pe zona montană. Două secțiuni de capăt spre Târgu Mureșși spre Târgu Neamțși încă 5 loturi până la podul de la Ungheni.
Valoarea contractului pentru această porțiune este de aproape 3 miliarde de lei, fără TVA, și drumul de mare viteză ar urma să fie construit în 30 de luni. Constructorul turc care va demara lucrările este implicat în mai multe proiecte de infrastructură rutieră în România, printre care secțiuni din Autostrada Transilvania și lotul 3 al autostrăzii Craiova.
Autostrada A8 este împărțită în 13 tronsoane, plus podul care va fi construit peste Prut de la Ungheni. Până în prezent, au fost semnate contracte pentru 5 dintre ele, adică pentru mai bine de 143 de kilometri. Însă doar două tronsoane sunt în lucru, în prezent.
Cristian Pistol, director CNAIR: Eu am convinerea că secțiunea 3 se va încadra până în august 2026 cu finalizarea execuției, iar în ceea ce privește secțiunea 1 probabil, cel mai probabil până la sfârșitul anului va fi gata și aceasta.