Updated on februarie 10, 2025
Un al doilea pasaj se pregătește pentru zona Tăietura Turcului din Cluj Napoca, diferit de cel realizat de CFR. Proiectul realizat de DRDP Cluj vizează zona Calea Baciului și Corneliu Coposu iar recent studiul SF (realizat de către ASOCIEREA S.C. IRIMAT CONS S.R.L și S.C. INFRANOVA SOLUTII TEHNICE IN CONSTRUCTII S.R.L.) a primit avizul CNAIR, urmând ca ulterior să primească cel din partea Ministerului Transporturilor, aprobarea indicatorilor tehnico-economici și executia lucrărilor.
Investiția se ridică la 95 milioane de lei, iar durata de implementare este de 2 ani.
- Valoarea investitiei este 101.543.626,09 lei cu TVA, din care C + M = 80.678.640,25 lei cu TVA
- Durata de realizare: 24 luni (6 luni proiectare+18 luni executie)
- Pasajul va avea lungime totala de 504.65m cu 18 deschideri. Va avea 2 benzi de circulatie – 7.80m.
Proiectul prevede construirea unui pasaj rutier subteran, care va conecta principalele artere rutiere din zonă și va reduce timpii de așteptare la semafoare. Pasajul va avea două benzi de circulație pe sens. Proiectul integrează elemente de sustenabilitate, cum ar fi iluminat LED și sisteme de gestionare a apelor pluviale. De asemenea, va fi echipat cu benzi dedicate pentru transportul public și piste pentru bicicliști, informează Ziua de Cluj.
Pasajul de la Tăietura Turcului realizat de CFR este un alt proiect de infrastructură care are ca termen de finalizare anul 2026, fiind inclus în proiectul de modernizare a liniei feroviare Cluj-Oradea. Finanțarea provine din Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR), alături de alte lucrări esențiale pentru infrastructura feroviară din zonă.